Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Belga Nagydíjának harmadik szabadedzésén a spa-francorchampsi pályán 2024. július 27-én. A futamot július 28-án rendezik.
Nyitókép: MTI/EPA/Olivier Matthys

Két egérút is nyílik Max Verstappen előtt, ha távozik a Red Bulltól

Médiaértesülések szerint egyre valószínűbb, hogy a négyszeres Forma–1-es világbajnok Max Verstappen nem tölti ki a 2028-ig szóló szerződését a nyár óta gyengélkedő Red Bull-istállónál. A holland pilóta idő előtti távozásának veszélyét a csapat tanácsadója, Helmut Marko is elismerte. Az InfoRádió megkeresésére Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője segít tisztán látni.

A holland szemszögéből nézve Max Verstappen Red Bull-szerződésének egyik legizgalmasabb része az ő szimbiózisa Helmut Markóval, a csapat tanácsadójával. A szerződésben van is egy olyan apró betűs rész, hogy ha Marko bármilyen oknál fogva távozik a csapattól, szabadon igazolhatóvá válik Verstappen is – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter szakíró.

A Motorsport Online főszerkesztője szerint két menekülési út lehet a holland szupersztár előtt: vagy a Mercedeshez megy, vagy az Aston Martinhoz, ahol Adrian Newey tervezőt és a Honda motort is kellően ismerheti. A szaksajtó szerint emiatt inkább a britek felé billen a mérleg nyelve.

„Állítólag dollármilliárdos szerződésről van szó. Nagyon nagy kérdés, hogy igaz-e a hír a kilépési záradékról, vagy pedig annyira rosszul szerepel esetleg Verstappen, hogy ezzel gyakorlatilag automatikusan lehetővé válik az, hogy 2028 előtt eligazoljon” – vetette fel.

Az összetett pontversenyben Max Verstappen helyzete egyelőre egyáltalán nem kilátástalan, nyolc pont a hátránya Lando Norris mögött, már futamot is nyert Japánpan, viszont Bahreinban magas hőmérsékleten gyengén teljesített a Red Bull és az egész csapat, ráadásul a futamok nagy részében meleg lesz, ami nem sok jót ígér a címvédőnek. Vámosi Péter hozzátette, Bahreinban a csapat is elkövetett minden hibát, amelyet egy verseny alatt el lehet követni.

„Ne temessük őket, de tény, hogy hétfőn válságértekezlettel kezdtek. Mielőbb meg kell oldani a technikai problémáikat, legyen szó akár a boxutcai kijelzőeletronikáról is" – mondta a szakértő, és hozzátette, a hibákhoz az is hozzájárul, hogy az év elején pihenő nélkül jött egymás után három futam, fárad az ember és a technika is; "tény, hogy a McLaren előttük van, de második erőnek én mindenképp megszavaznám a Red Bullt, Cunoda keresi a helyét, de kezdi elkapni a ritmust, idővel tudja segíteni Verstappent".

A Ferrari nehézségeiről is ejtett néhány szót. Vámosi Péter úgy látja, a legutóbbi futamon a Ferrari stratégiája jó volt, de ezúttal Lewis Hamilton nem volt ott fejben. A Mercedes pedig hiába szerepel viszonylag jól, ez most még nem elég.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Újabb fronton támad Kína, jövőre már prémiumautókkal tarolhatják el az európai piacot

Újabb fronton támad Kína, jövőre már prémiumautókkal tarolhatják el az európai piacot

Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei villámgyorsan szereztek stabil részesedést. A vásárlók nyitottsága, a kereskedők átalakuló szerepe, az egyszerűbb gyártási és konfigurációs modell, valamint az árak olyan versenykörnyezetet hoztak létre együttesen, amelyben az erős szabályozói nyomásnak is kitett hagyományos márkáknak radikálisan alkalmazkodniuk kell. 2026-ban már a következő fokozatra kapcsolunk a kínai prémium modellek megjelenésével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×