eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
Nyitókép: Mclaren.com

Itt az első idei F1-es autó

A mezőnyből elsőként a McLaren-istálló mutatta be új autóját a Forma-1-es világbajnoki sorozat 2021-es idényére.

A korábbi versenygéphez képest csak nagyon finom változtatások érzékelhetők a megjelenésben, az MCL35M megtartotta főszínként a narancssárgát és kiegészítőként a kéket.

Ennél sokkal nagyobb változást jelent, hogy a csapatok közül egyedüliként a McLaren váltott motorbeszállítót, ugyanis Renault helyett ismét a Mercedes erőforrása dübörög majd az autókban. A McLaren 2014 után tért vissza a német autógyárhoz.

A konstruktőrök között tavaly harmadik McLaren a következő szezonnak a fiatal Lando Norrisszal és az újonnan érkezett Daniel Ricciardóval vág neki, utóbbi a Ferrarihoz távozott Carlos Sainzot pótolja majd.

Az idei Forma-1-es szezon március 28-án a Bahreini Nagydíjjal rajtol.

Címlapról ajánljuk

Európa fegyverkezne, csak kevesen akarnak katonának állni

Az európai vezetők a védelmi képességek fokozását ígérik az általuk hangoztatott orosz fenyegetéssel szemben. Sok államban azonban nem túl nagy a motiváció a katonai pályához. Németországban minden negyedik újonc leszerel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Az Európai Unió versenyképességi problémái továbbra is meghatározzák a gazdaságpolitikai vitákat Brüsszelben, miután az európai gazdaságok több mint 20 százalékkal elmaradnak az Egyesült Államoktól az egy főre jutó jövedelem tekintetében. A termelékenységi lemaradás nem a ledolgozott munkaórák számából, hanem az alacsonyabb óránkénti munkaerő-termelékenységből fakad, amit az innovációs és szerkezeti akadályok súlyosbítanak. Az európai vállalatok – különösen a technológiai szektorban – alulteljesítenek amerikai versenytársaikkal szemben, részben az alacsonyabb R&D-beruházások és a korlátozott tőkefinanszírozás miatt. A belső piac széttagoltsága tovább nehezíti a növekedést, míg a humántőke fejlesztése és a tőkepiaci reformok elengedhetetlenek lennének a versenyképesség javításához – derül ki a Nemzetközi Valutaalap (IMF) friss, az európai versenyképesség problémáit elemző jelentéséből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×