eur:
414.58
usd:
398.72
bux:
79538.01
2024. december 23. hétfő Viktória
Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője (j) és monacói csapattársa, Charles Leclerc a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíján a szahíri pályán 2019. március 31-én.
Nyitókép: MTI/AP/Luca Bruno

Wéber Gábor: a Ferrari ügye lehet a szezon nagy kérdése

Nemcsak gyorsnak, hanem sokkal megbízhatóbbnak és kezelhetőbbnek is kellene lennie a Ferrarinak ahhoz, hogy legyőzze a Mercedest a Forma-1-es világbajnoki csatában - fejtette ki az InfoRádió Célegyenes című műsorában Wéber Gábor szakkommentátor. Szerinte a Ferrarinál csak ezután dőlhet el, hogy a két pilóta közül Sebastian Vettelt vagy a Bahreinben remeklő Charles Leclerc-t támogatják-e jobban.

Bár az elbukott verseny után nem sok okuk van az örömre, ugyanakkor mégiscsak örömre adhat okot, hogy más dinamika jött létre a csapatban és más hajtóerő van azzal, hogy Leclerc megérkezett és már a második futamon ilyen teljesítményt nyújtott - vélekedett Wéber Gábor.

Ezen a hétvégén Leclerc sokkal erősebb volt Vettelnél, ami a korábbi Raikkönen-Vettel pároshoz képest a szakkommentátor szerint újdonságot hoz abban, hogy ezentúl két autóra építhetnek száz százalékosan, vagyis sokáig nem lesz döntés ez ügyben. Értékelése szerint Raikkönennek korábban inkább csak villanásai voltak,

"Leclerc-kel viszont két egyforma teljesítményű autóra számíthatnak,

vagy arra, hogy ha Vettelnek megint ilyen napja lesz, mint a legutóbbi futamon, Leclerc túl is szárnyalhatja az ő teljesítményét. Ez egy sokkal jobb felállás, még akkor is, ha egyelőre nem tudták kihozni belőle a maximumot".

A szezon nagy kérdése lehet

Rengeteg sebből végzett a most hétvégi Ferrari-teljesítmény, még akkor is, ha kiemelkedően gyorsak voltak az autók - mondta Wéber Gábor. Számára a szezon nagy kérdése az lesz, hogy "a Ferrari mennyi idő alatt szedi össze magát és az autót,

mennyi idő alatt farag a gyors, de egyelőre megbízhatatlan autóból, valamint a kicsit összeszedetlenül működő csapatból egy bajnokaspiráns gárdát,

miközben a Mercedes egyelőre a régi önmagát hozza".

A vb-pontversenyek állása 2 futam után (még 19 van hátra)

pilóták:

1. Bottas 44 pont

2. Hamilton 43

3. Verstappen 27

4. Leclerc 26

5. Vettel 22

6. Räikkönen 10

7. Norris 8

8. Kevin Magnussen (dán, Haas) 8

9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 6

10. Gasly 4

11. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 2

12. Albon 2

13. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1

14. Perez 1

csapatok:

1. Mercedes 87 pont

2. Ferrari 48

3. Red Bull 31

4. Alfa Romeo Racing 10

5. McLaren 8

6. Haas 8

7. Renault 6

8. Toro Rosso 3

9. Racing Point 3

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

Az Európai Unió öt évvel ezelőtt, amikor elindította az Európai Zöld Megállapodást (European Green Deal), a klímaváltozás elleni küzdelem globális élharcosaként pozícionálta magát. A fenntartható gazdaság kiépítése azonban mostanra még fontosabbá vált, mivel a globális felmelegedés következményei és költségei egyre súlyosabbak. Ráadásul az Ukrajna elleni orosz inváziót követő földgázválság is rámutatott arra, hogy fel kell gyorsítani a dekarbonizációt az EU energiaellátásának biztosítása, az energiaköltségek csökkentése és a társadalmi kohézió előmozdítása érdekében. Az egykor klímavédelmi programként indult politika ma már az EU egzisztenciális kihívásainak kezelésében segíthet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×