"Egyértelműen szomorú arra gondolni, hogy a mostani lesz az utolsó versenyünk itt" - mondta a Mercedes háromszoros világbajnok brit pilótája a vasárnapi futamot megelőző egyik sajtótájékoztatón.
A malajziai viadalt 1999 óta rendezik meg, a pálya szerződése azonban az év végével lejár, s a rendezők már tavasszal jelezték, hogy nem akarnak hosszabbítani.
"Az autóknak és a versenyzőknek is ez a pálya jelenti a legnagyobb kihívást,
így mondhatjuk, hogy az egyik legkeményebb, ha nem a legkeményebb verseny ez, amit nehéz lesz pótolni" - tette hozzá.
A viadalt az extrém időjárási körülmények teszik az átlagosnál nehezebbé a pilóták számára, akik közül többen is ahhoz hasonlították a Kuala Lumpur-i nagydíjat, mintha szaunában ülve versenyeznének. A pilótafülkében 50 Celsius-fokos a hőmérséklet, miközben a levegő páratartalma 70 százalék körül mozog. A versenyzők - a Mercedes mérései szerint - a másfél órás száguldás végére három liter folyadékot izzadnak ki egy átlagos futamon.