eur:
406.97
usd:
371.52
bux:
85572
2025. április 8. kedd Dénes

A magyar Európa-bajnok gépe darabokban

Kiss Norbert kamionja darabokban, így készülnek a Hungaroringre.

Kis túlzással apró darabokra szedve várja a folytatást a németországi Nürtingenben Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok gyorsasági kamionversenyző Mercedese, amellyel augusztus 26-án és 27-én a futamgyőzelmekért száll harcba a magyar pilóta a Hungaroringen.

A Tankpool24-Mercedes istálló főhadiszállásán a csapat tagjai már lázasan dolgoznak a versenykamionok felkészítésén, két hét múlva ugyanis Magyarországon folytatódik az Eb-sorozat.

"Nyilván mindannyian tudják, hogy számomra az év versenye következik, és bár a csapat számára a nürburgringi hétvége volt a hazai futam, a mogyoródi viadalra is hasonló lelkesedéssel készülünk" - mondta az MTI-nek a 32 éves szombathelyi versenyző, aki a 2014-es és 2015-ös Eb-diadalai után szerződött a német istállóhoz, s tavaly ötödikként zárt.

"Négyéves projektbe vágtunk bele, és már az előző évben is volt olyan eredményünk, amelyre előzetesen nem számítottunk, az idén pedig újra sokkal előrébb járunk, mint azt gondoltuk a szezon elején" - jelentette ki a versenyző, aki négy forduló, vagyis 16 futam után az összetett második helyén áll a cseh Adam Lackótól 43 ponttal elmaradva.

"A kamionomból most hiányzik a motor, van ugyanis itt a központban egy titkos helyiség, ott végzik el a szükséges felújítást és fejlesztéseket, amikor van erre idő a versenyhétvége előtt" - mondta Kiss, s hozzátette: a Hungaroringen szombaton és vasárnap is meg akarja nyerni az időmérőt, így az aznapi első futamokon az első rajtkockából indulhatna, s mivel az első versenyeken aratott győzelemért jár a legtöbb pont, ezeknek a megnyerése a célja.

A csapat nürtingeni központja a Mercedes-Benz stuttgarti székhelyétől 32 kilométerre található, s leginkább egy kisebb repülőhangárhoz hasonlatos, a fedett részen ugyanis el kell férnie a versenykamionoknak, sőt, egy harmadik is áll bent, ezzel azonban már nem indulnak futamokon.

"Ez az a kamion, amellyel 2015-ben versenyeztek, valamint a 2016-os idény első hétvégéjén még én is ezzel indultam, utána készültek el az új gépek" - magyarázta Kiss Norbert. "Ez a régi kamion is úgy néz ki kívülről, mint a mostaniak, ezért a későbbiekben kiállításokon és bemutatókon fogjuk majd hasznát venni."

Az istálló főhadiszállásának szabadtéri részén a versenygépeket szállító kamion állomásozik.

"Sokan kérdezték tőlem korábban, hogy hogyan utaztatjuk a versenykamionokat, ezért erről a szállítókamionról már többször is készítettem és töltöttem fel fotót a közösségi médiában. A mi versenygépeink építettek, ezért kisebbek is, mint az utcai kamionok, és nincs szükség semmilyen különleges szállítási módszerre" - mondta a magyar pilóta.

A kamion Eb mogyoródi versenyhétvégéjére augusztus 26-27-én kerül sor, és a szervezők az elmúlt két évben megszokottakhoz hasonlóan fesztiválhangulatot ígérnek a Hungaroringre, számos kísérőprogrammal, valamint a luxus sportautókat felvonultató Blancpain GT Series versenyeivel.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Megvan a megállapodás: így ingyenesítenek és olcsósítanak a bankok

Megvan a megállapodás: így ingyenesítenek és "olcsósítanak" a bankok

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Bankszövetség megállapodásával egyszerűbbé, átláthatóbbá, olcsóbbá válnak a banki költségek - közölte Varga Mihály jegybankelnök, miután hivatalában fogadta a Magyar Bankszövetség vezetőit kedden reggel. Az NGM is tárgyalt a bankokkal, az intézmények közölni kezdték, milyen intézkedéseket tesznek.

És ez még nem az árrésstop hatása – szakértő a meglepetésszerű inflációról

Márciusban 4,7 százalék volt az éves infláció Magyarországon. Előzetesen az elemzők arra számítottak, hogy a februrári 5,6 százalékról 5 százalékra mérséklődik a fogyasztói árindex. A kedvezőbb adathoz az árrésstop még nem járult hozzá jelentősebb mértékben – mondta az InfoRádióban Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.08. kedd, 18:00
Palkovics László
a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos
Amikor a szabályozás elsősorban nem teher, hanem lehetőség - Így lehet keresni a zöld átállással

Amikor a szabályozás elsősorban nem teher, hanem lehetőség - Így lehet keresni a zöld átállással

Az energiahatékonysági beruházások és a zöldenergia-rendszerek jogi keretei egyre fontosabbá válnak a vállalatok számára, amelyek így nem csupán költséget takaríthatnak meg, de új bevételi forrásokra is szert tehetnek. A származási garancia (GO) és az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR), valamint az Energiahatékonyság-alapú Szerződés (EPC) lehetőséget adnak a vállalatoknak, hogy a zöld átállás terheit egyéb bevételi forrásokból ellensúlyozzák. Mindeközben kiemelt jelentőségű a szerződéses jogviszonyok gondos kialakítása és a felek jogosultságainak tisztázása, hogy a beruházások valóban megtérülő és hosszú távon fenntartható megoldást jelentsenek - beszámoló a Portfolio Vállalati Energiamenedzsment 2025 Konferenciáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×