Január 22-e a magyar kultúra napja.
A 2010-es évek eleje óta folyamatosan nő a színház- és a múzeumlátogatások aránya Magyarországon, ebben csak a koronavírus-járvány időszaka hozott nagyobb törést – mondta az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője, Németh Viktória az InfoRádióban. A 2010 és 2019 között a színházaknál 90 százalékos, a múzeumlátogatásoknál 40 százalékot megközelítő emelkedést tapasztaltak, a könyvkiadásnál pedig a járvány idején is fennmaradt a dinamikus fejlődés.
Az adatok azt mutatják, hogy a fiatalabb generációk körében népszerű az olvasás, és Németh Viktória szerint a jövőbeni statisztikák miatt sem kell aggódni, a Z generáció esetében készült felmérések azt mutatják, hogy sokan választják a papíralapú könyveket. Nem feltétlenül ugyanazokat a klasszikus műveket olvassák, mint a korábbi generációk, viszont érdeklődnek az önismereti irodalom iránt, szívesen olvasnak fantasyt, science fictiont vagy horrort, illetve különböző kevert műfajú könyveket.
Németh Viktória kiemelte, hogy Magyarország egyre többet költ GDP-arányosan a kulturális szektorra, 2009-ben még az unió középmezőnyében volt, 2016-ban már az első háromba került ebben a viszonylatban, és öt éve az első ebben a rangsorban. Ezen a pandémia időszaka sem változtatott, ami egy fontos tényező volt abból a szempontból, hogy a szektor gyors visszarendeződésnek tudott indulni a koronavírus-járványt követő időszakban − tette hozzá az elemző.