Az idei Code konferencián Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója és tartalomért felelős vezetője jelentős mennyiségű adatot osztott meg a streamingszolgáltató legsikeresebb alkotásairól – írja a hirado.hu a The Verge alapján.
Az egyik információ, hogy hány felhasználó nézte meg a Netflix 10 legnépszerűbb filmjét és sorozatát azok közül, akik legalább két percet tekintettek meg az alkotásokból a megjelenésüket követő első 28 nap alatt. A sorozatok toplistáját A Bridgerton család vezeti, melyet 82 millió felhasználói fiókról tekintettek meg. A második helyen a Lupin első évada, míg a harmadik helyen a Vaják című széria következett.
A filmek közül a Tyler Rake: A kimenekítés volt a legnépszerűbb, 99 millió megtekintéssel, a dobogó második és harmadik fokára pedig a Madarak a dobozban (89 millió megtekintés) és a Spenser az igazság nyomában fért fel.
A nézési időt tekintve némiképp más sorrend alakult ki. A Bridgerton család az első a sorozatoknál 625 millió megtekintett órával, a második helyet A nagy pénzrablás című sorozat negyedik évada érdemelte ki 619 millió órával. A harmadik legnépszerűbb sorozat a Stranger Things harmadik évada volt 582 millió órányi nézettséggel.
A filmeknél a megtekintett órák rangsorában a Madarak a dobozban vette át az első helyet 282 millió órával, a második 231 millió órás nézettséggel Tyler Rake: A kimenekítés című alkotás. A toplista harmadik pozícióját Az ír foglalta el 215 millió megtekintett órával.
A nézettségi adatok megosztásáról szóló döntés kulcsfontosságú lehet a tartalomgyártók szempontjából. A különböző szolgáltatások hagyományosan korlátozott információt nyújtanak arról, hogy az alkotások hogyan teljesítenek a platformjaikon, ami a gyorsan változó szórakoztatóipari térben, ahol még a mozikba szánt, várva várt filmek is egyenesen a streamingszolgáltatások felé tartanak – vagy hibrid kiadványként debütálnak –, frusztráló tényezővé vált.