Infostart.hu
eur:
395.05
usd:
337.56
bux:
105146.55
2025. augusztus 17. vasárnap Jácint
Nyitókép: Cavan Images/Getty Images

Elektromos autózás - Kínának nem okoz gondot a töltőhálózat

Kína elektromosautó-töltőállomásainak hálózata az idei év első felében tovább bővült, az egy évvel korábbi másfélszeresére nőtt június végére az elektromosautó-piac gyors növekedésével párhuzamosan.

Június végére a töltőoszlopok száma Kínában elérte a 10,24 milliót, ami 54 százalékkal haladja meg a tavaly júniusi számot - jelentette be Csang Hszing, a pekingi Nemzeti Energiaügyi Hivatal (NEA) szóvivője. Az országszerte kihelyezett töltőállomások 24 millió elektromos jármű töltési igényét elégítik ki - tette hozzá.

Az országban működő elektromos járművek az említett időszakban összesen 51,3 milliárd kilowattóra (kWh) villamosenergiát fogyasztottak, ami 40 százalékos növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest - mondta Csang.

A NEA nagy erőfeszítéseket tett az elektromos járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítésére vidéken is.

Iparági adatok alapján Kína elektromosjármű-piaca az első félévben folyamatosan bővült, az elektromos járművek gyártása 30,1 százalékkal, az értékesítés pedig 32 százalékkal nőtt az előző évhez képest.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Olasz nyaralás: egyes helyeken már korlátozzák a létszámot

Olasz nyaralás: egyes helyeken már korlátozzák a létszámot

Bár drágább lett Olaszország, de olyan kultúrkincsekkel rendelkezik, amely miatt az utazás túlmutat egy tengerpari vakáción, ezért továbbra is népszerű az európai, valamint a tengerentúlról érkező turisták körében is – mondta az InfoRádióban Kiss Róbert Richard turisztikai szakértő. Körkép.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.18. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Megkérdeztük az AI-t, miként hajtaná végre a magyar nyugdíjreformot

Megkérdeztük az AI-t, miként hajtaná végre a magyar nyugdíjreformot

Több AI-rendszertől is tanulmányt kértünk a magyar nyugdíjrendszer reformjáról. A legpontosabb kutatást a Gemini 2.5 Flash, Deep Research opcióval kaptuk. A 16 oldalas elemzés többek között kiegészítő vagy alapnyugdíj bevezetését javasolta, illetve nagyon pozitívan értékelte az 1998 és 2010 közötti kötelező magánnyugdíjpillér működését. A tanulmány azonban nem érinti a járulékalap-plafonjának 2013-as eltörlését és a bent felejtett degresszió visszaerősödését, valamint az OECD 2024-es tanulmányához hasonlóan megáll a 13. havi nyugdíj maximálásánál, és nem mérlegeli az átlag alatti 13. havi nyugdíjak mindenkori nyugdíjátlagra emelését.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×