Infostart.hu
eur:
385.23
usd:
327.81
bux:
109906.82
2025. december 15. hétfő Valér
Nyitókép: Pixabay

Trükkösen próbálták kitakarni a forgalomellenőrző kamerákat, de valamivel nem számoltak

Az angol fővárosban egy ideje igen szigorú forgalomcsillapítási intézkedések vannak érvényben, ami sokaknak nagyon nem tetszik.

Egyebek mellett denevérdobozokkal próbálták tiltakozók kitakarni a kamerákat Londonban, akadályozva a pénzbeszedést - írja a Lead Stories híradása nyomán a Vezess.hu. London volt az egyik első város, amelyik már 2003-ban bevezette a behajtási engedélyt, más néven dugódíjat. Ez egy olyan útdíj, amit a London kijelölt területeire behajtó gépjárművek után kell fizetni. Fő célja a forgalmi torlódások csökkentése, illetve forrásgenerálás a városi pénztár számára. A rendszert a londoni közlekedési vállalat, a Transport for London (TfL) működteti.

Mára nem csak a belvárosban, hanem London egész területére díjfizetést vezettek be.

2017-ben aztán bevezették az ULEZ (Ultra Low Emission Zone - ultraalacsony kibocsátási zóna) besorolású területet is, ami a folyamatos bővítés után ma már 32 városrészre terjed ki. A tavalyi bővítés sokaknak nem tetszik, ugyanis a szennyezőnek minősített járművek (benzinesnél EURO4, dízelnél EURO6 besorolás alatt), amelyekből még rengeteg közlekedik a szigetország útjain, magas, napi 12,5 fontos behajtási díjért közlekedhetnek csak ezeken a részeken. Bliccelni sem érdemes, ugyanis a büntetés 180 font (körülbelül 82 ezer forint). Egyedül a tisztán elektromos járműveket használók díjfizetés nélkül.

A legutóbbi zónabővítés különösen nagy feszültséget szült, a tiltakozás pedig néha rongálássá fajul. Mint írják, leginkább egyszerűen megrongálják a forgalomfigyelő kamerákat, de olyan eset is történt, amikor felrobbantottak egyet. Ezután változtattak a tiltakozás módszerén az ellenzők, remélve, hogy sikerül szabotálni a kamerák működését:

mivel a denevérek és azok akár természetes, akár mesterséges élőhelye is szigorúan védett, íhy London déli negyedeiben több helyen is denevérdobozokat függesztettek a kamerák elé.

Az ULEZ-díj ellenzői nem vállalták a felelősséget a dobozok kihelyezéséért, de az biztos, hogy alaposan megnehezítették a TfL számára a kamerák ellenőrzését, karbantartását, esetleges újak felszerelését. Mint írják, ez elsőre okos ötletnek tűnhetett, ám a törvény kimondja, hogy:

"tilos bármivel felszerelni, vagy bármilyen eszközzel eltakarni ezeket a forgalmi kamerákat, amelyek figyelik az alacsony kibocsátású zónába be- és kilépő járműveket a brit fővárosban és környékén. A város közlekedési hálózatát üzemeltető Transport for London szóvivője szerint a kormányhivatal törvényesen el fogja távolítani ezeket a dobozokat."

Plusz a denevérek védelmével foglalkozó civil szervezet munkatársa szerint kizárt, hogy a városi utcákon található póznákra kihelyezett odúkba denevérek költözzenek.

Címlapról ajánljuk
Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 15. 10:59
×
×
×
×