eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Maroskece, 2023. március 3.Az észak-erdélyi A3-as autópálya épülő, Aranyosgyéres-Maroskece közötti szakasza Maroskece határában 2023. március 3-án.
Nyitókép: MTI/Kiss Gábor

Fontos erdélyi sztrádaszakaszt adnak át a forgalomnak

A Kolozsvár és Marosvásárhely közötti autópálya még hiányzó szakaszán indulhat meg a közlekedés.

Várhatóan jövő hét csütörtök estétől megindulhat a közlekedés az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti még hiányzó 16 kilométeres szakaszán. Sorin Grindeanu román szállításügyi miniszter közölte: a szerződésben eredetileg 2024 augusztusi átadási határidő szerepelt, tehát az építő csaknem 9 hónappal hamarabb befejezte a munkálatokat.

A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság tavaly ősszel kötötte meg a szerződést az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak konzorciumával az A3-as pálya Aranyosgyéres és Maroskece közötti 15,7 kilométeres szakaszának befejezéséről, amelyen – a szakasz megépítésére 2015-ben elsőként vállalkozó – román Straco Group a munkálatok mintegy 40 százalékát végezte csak el, majd pénzügyi gondjai miatt leállt az építkezéssel, ezért szerződésbontás történt.

A Strabag és a Geiger konzorciuma áfa nélkül 420 millió lejért (31,9 milliárd forint) vállalta, hogy három hónap alatt elvégzi a tervezést, 18 hónap alatt pedig befejezi az építkezést.

A Brassó és a borsi magyar–román határátkelő között tervezett 415 kilométer hosszú A3-as észak-erdélyi autópálya megépítésére húsz éve írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal, de miután – az állami finanszírozás akadozása miatt – a Bechtel hat év alatt csak 52 kilométernyi sztrádát épített meg 1,3 milliárd euróért, a felek tíz éve felbontották a szerződést.

Az A3-as sztrádából eddig 107 kilométer épült meg, ez jövő héttől 118 kilométerre bővülhet.

Az Aranyosgyéres és Maroskece közötti szakasz megnyitása nemcsak Marosvásárhely és Kolozsvár között teremt autópálya-összeköttetést, hanem 245 kilométerre növeli az ország leghosszabb összefüggő gyorsforgalmi útszakaszát. Marosvásárhelytől ugyanis a Torda és Szászsebes között megépült A10-esen és a román–magyar határ felé vezető A1-es pályán keresztül Holgyáig lehet majd sztrádán eljutni, ahol egy újabb 9 kilométeres pályaszakasz hiányzik ahhoz, hogy Erdély bekapcsolódjék Európa gyorsforgalmi úthálózatába.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×