eur:
413.94
usd:
396.46
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
A 2020. május 12-én kiadott képen a Ryanair ír diszkont légitársaság repülőgépei állnak az angliai Stanstead repülőtéren 2019. augusztus 22-én. Sajtójelentések szerint a Ryanair ezen a napon bejelentette, hogy járatai 40 százalékát újraindítja júliustól. A koronavírus-járvány miatt kötelezővé teszik a védőmaszk viselését, valamint az utasoknak több adatot kell szolgáltatniuk a tartózkodási helyükre vonatkozólag.
Nyitókép: MTI/EPA/Will Oliver

Betelt a pohár a Ryanair belga pilótáinál

A brüsszeli Charleroi repülőtéren 88, hétfőn és kedden induló vagy érkező Ryanair járatot töröltek az ír diszkont légitársaság pilótáinak sztrájkja miatt – írta hétfőn a The Brussels Times hírportál.

A Ryanair belgiumi pilótái és a fapados légitársaság között zajló nézeteltérés miatt ezen a nyáron korábban már kétszer is sztrájkba léptek a dolgozók: egyszer a július 15-16-i hétvégén, amikor mintegy 120 járatot töröltek, majd július 29-30-án, ami közel száz járatot érintett.

A pilóták továbbra is azt követelik a légitársaságtól, hogy állítsa vissza fizetésüket a koronavírus-járvány előtti szintre, mivel a vállalat a pandémia idején úgy döntött, hogy 20 százalékkal csökkenti a bérezésüket. A cég azóta ismét nyereséget termel, de a kért intézkedéseket továbbra sem hajtotta végre. A sztrájk további oka, hogy a Ryanair októbertől fel kívánja mondani valamennyi Belgiumban állomásozó pilótája munka- és pihenési rendjét garantáló kollektív szerződést, annak ellenére, hogy ez törvényellenes. A szakszervezetek és a Ryanair vezetősége közötti többszöri találkozó ellenére még mindig nem találtak kiutat a patthelyzetből.

A szakszervezetek a múlt héten nyílt levélben fordultak Alexandre De Croo szövetségi kormányzóhoz és Elio Di Rupo vallon miniszterelnökhöz. Elítélték, hogy a Ryanair „nem tartja be a belga szociális és munkaügyi jogszabályokat”, és találkozóra hívták a politikai vezetőket annak érdekében, hogy részletesen tájékoztassák őket a légitársaság visszaéléseiről.

A Ryanair Zaventemben is üzemeltet járatokat, de nem Belgiumban állomásozó repülőgépekkel. A légitársaság vezetősége tavaly ősszel úgy döntött, hogy bezárja brüsszeli bázisát, mert a fővárosi repülőtéren túl magasnak ítélték a viteldíjakat.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×