Infostart.hu
eur:
395.31
usd:
339.56
bux:
104286.14
2025. augusztus 10. vasárnap Lőrinc
A road signs indicating from 120 to 130 as the speed limit
Nyitókép: Yauheni Kazlou/Getty Images

Fontos dolog derült ki a sebességkorlátozás hatásáról

Az amerikai autóklub szerint az utazási időt nem érinti a sebességhatárok változtatása, a balesetek számát viszont annál inkább.

Az American Automobile Association, amelynek több mint 60 millió tagja van az Egyesült Államokban és Kanadában a sebességhatárok és a balesetek összefüggéseit vizsgálta, és adatokkal támasztja alá: a sebességhatárok emelése gyakoribb autóbalesetekhez vezet, míg csökkentésük ritkább baleseteket eredményez – írja a vezess.hu.

Az AAA egytucatnyi, különböző típusú utat elemzett az Egyesült Államokban, amelyek felénél megemelték a sebességkorlátozást, míg a másik felénél csökkentették azt. Három vizsgált autópálya közül kettőn a megnövelt sebességhatárokkal együtt megnőtt a balesetek, a sérültek és a halálos áldozatok száma. Eközben a megtett utak időtartama “hasonló” maradt, mint a korlátozás emelése előtt – ami megcáfolja azt a várakozást, hogy a sebesség növelése gyorsabb utazást eredményezne az autósok számára.

Számos más úttípuson viszont, ahol megemelték a sebességhatárokat, nem nőtt a balesetek, sérülések vagy halálesetek száma, ami az AAA-t arra a következtetésre juttatta, hogy további kutatásokra van szükség.

A sebességkorlátozások csökkentése szintén minimális hatást gyakorolt az utazások idejére, ami segíthet megcáfolni azokat az érveket, amelyek szerint a sebességkorlátozások megváltoztatása az utazási idő és a járművezetők kényelmének rovására megy.

A gyorshajtás az Egyesült Államokban a közlekedési balesetek egyik kritikus tényezője. A gyorshajtással összefüggő halálos balesetek száma nemrégiben 14 éves csúcsot ért el, és a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal szerint az összes közlekedési haláleset közel egyharmadát teszik ki. Mindez az Egyesült Államokban a közúti halálesetek folyamatos “válsága” közepette történik, és a halálos közlekedési balesetek száma 2021-ben érte el a csúcsot.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Garzonáron a telkek – kiderült, hol érdemes építkezni az Otthon Starttal

Garzonáron a telkek – kiderült, hol érdemes építkezni az Otthon Starttal

Budapesten leginkább a külvárosi kerületekben van esély arra, hogy átlagos jövedelmi viszonyokkal olyan telket vásároljon valaki, amelyre az Otthon Start program kedvezményes hiteléből építkezhet – derül ki a zenga.hu adataiból. Futó Péter, az ingatlanhirdetési portál elemzési vezetője az InfoRádióban elmondta, hogy a kedvezményes hitelt építkezésre is fel lehet használni, de a telek megvásárlását más forrásból kell finanszírozni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.11. hétfő, 18:00
Deák András
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, John Lukacs Intézetének tudományos főmunkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×