eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Göcsej Intercity indulás előtt a zalaegerszegi vasútállomáson 2020. január 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak a Zalaegerszeget érintő vasúti fejlesztésekről. A tájékoztatón Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal 3 óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba.
Nyitókép: MTI/Varga György

Alig 7 óra késéssel érkezett a magyar határra a Bukarest–Budapest "gyors"

Közel ekkora késést halmozott fel kedd reggelre a Bukarest és Budapest között közlekedő nemzetközi gyorsvonat, miután Brassó megyében meghibásodott a mozdonya.

A Román Vasúttársaság (CFR) közleménye szerint a Bukarest-Kürtös-Budapest útvonalon közlekedő, 472-es számú intercity járatnak a menetrend szerint kedden reggel 8.50-kor kellett volna megérkeznie a magyar fővárosba. Ebben az időpontban azonban még Románia területén tartózkodott, mivel hétfőn késő este a Brassó megyei Sárkány (Sercaia) település térségében meghibásodott a mozdonya, és a járat 380 perces késést halmozott fel.

A vasúttársaság közleménye szerint ennyi időbe telt, amíg megjavították a meghibásodást és megérkezett a cseremozdony Brassóból, amelynek segítségével a szerelvény biztonságos körülmények között folytathatta útját.

Romániában nem számít rendkívülinek, hogy a mozdony meghibásodása miatt elakadnak a vasúti pályán, vagy késnek a vonatok. A múlt héten az Arad-Mangalia útvonalon közlekedő gyorsvonat futott be három és fél órás késéssel a tengerparti üdülőhelyre. A román sajtó beszámolói szerint az elavult vasúti infrastruktúra, és a nem megfelelően karban tartott mozdonyok, vasúti kocsik miatt egyes vasúti szakaszokon a vonatok kisebb sebességgel közlekednek, mint az Osztrák-Magyar Monarchia idején vagy akár a két világháború között.

Egy, a Hotnews hírportál által közölt és adatokkal alátámasztott összeállítás szerint egyébként a Brassó és Segesvár közötti 128 kilométeres távot napjainkban három óra alatt teszik meg a vonatok, míg 1979-ben ez 1 óra 36 perc alatt sikerült. De még 1929-ben - a gőzmozdony vontatta szerelvények - is gyorsabbak voltak a mai vonatoknál, mivel azok 2 óra 29 perc alatt teljesítették a távot.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×