Az új olasz nemzeti légitársaság számára a Lufthansa tűnt sokáig a legkívánatosabb kérőnek. Az olasz kormány azonban több halasztás után végül egy versenytárs jelentkezőnek, a Certares befektetőalap vezette Air France KLM-Delta Airlines szövetségnek adja el a cég egy részét.
Mint az iho.hu megírta, a római kabinet gazdasági és pénzügyminisztériuma szerint a döntés azon alapult, hogy az utóbbiak jobban megfelelnek a kormányfő által meghatározott kritériumoknak. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az ajánlat értelmében nagyobb, negyven százaléknyi tulajdonrész marad az olasz kormány kezelésében, tehát az ajánlattevők 600 millió euróért kapják a maguk hatvan százalékát. Ám ezzel együtt az olasz fél fenntarthatja magának a jogot, hogy kisebbségi tulajdonrésze ellenére "bizonyos stratégiai döntéseket" ő hozzon meg.
A Lufthansa-féle csapat többet ígért, de magasabb tulajdonrészért cserébe: 850 és 900 millió eurót 80 százalékért.
A kormányzat azonban épp azért döntött a másik mellett, mert az nem jelenti a légicég teljes privatizációját – kommentálták a Lufthansa részéről a fordulatot. A német csoport részéről annyi a vigasztaló, így számára így is Olaszország marad a legerősebb piac Európában, leszámítva persze a hazait.
Más kommentátorok megjegyzik: a légitársaság jövője továbbra is bizonytalan marad, ha nem sikerül olyan privatizációs megoldásra jutni, amit Olaszország feltehetően jövendő kormánya is elfogad, vagyis elég lesz-e számukra a stratégiai döntési kompetencia megtartása ahhoz, hogy ne akarják az egész kínkeserves privatizációs folyamatot a választás után rögtön "visszacsinálni".