eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Airbus A320 ITA Airways Sara Simeoni. Aircraft to Fiumicino Leonardo da Vinci Airport. Fiumicino (Italy), July 14th, 2022 (Photo by Massimo Insabato/Archivio Massimo Insabato/Mondadori Portfolio via Getty Images)
Nyitókép: Massimo Insabato/Mondadori Portfolio via Getty Images

Meglepő, ki veheti meg Alitalia-utód olasz állami légitársaságot

Hosszas finanszírozási gondok után úgy lett 2021-ben a veszteséges Alitalia jogutódja az ITA Airways. Egyedül azonban nem maradhat vele az olasz állam, magántulajdonost keres hozzá.

Az új olasz nemzeti légitársaság számára a Lufthansa tűnt sokáig a legkívánatosabb kérőnek. Az olasz kormány azonban több halasztás után végül egy versenytárs jelentkezőnek, a Certares befektetőalap vezette Air France KLM-Delta Airlines szövetségnek adja el a cég egy részét.

Mint az iho.hu megírta, a római kabinet gazdasági és pénzügyminisztériuma szerint a döntés azon alapult, hogy az utóbbiak jobban megfelelnek a kormányfő által meghatározott kritériumoknak. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az ajánlat értelmében nagyobb, negyven százaléknyi tulajdonrész marad az olasz kormány kezelésében, tehát az ajánlattevők 600 millió euróért kapják a maguk hatvan százalékát. Ám ezzel együtt az olasz fél fenntarthatja magának a jogot, hogy kisebbségi tulajdonrésze ellenére "bizonyos stratégiai döntéseket" ő hozzon meg.

A Lufthansa-féle csapat többet ígért, de magasabb tulajdonrészért cserébe: 850 és 900 millió eurót 80 százalékért.

A kormányzat azonban épp azért döntött a másik mellett, mert az nem jelenti a légicég teljes privatizációját – kommentálták a Lufthansa részéről a fordulatot. A német csoport részéről annyi a vigasztaló, így számára így is Olaszország marad a legerősebb piac Európában, leszámítva persze a hazait.

Más kommentátorok megjegyzik: a légitársaság jövője továbbra is bizonytalan marad, ha nem sikerül olyan privatizációs megoldásra jutni, amit Olaszország feltehetően jövendő kormánya is elfogad, vagyis elég lesz-e számukra a stratégiai döntési kompetencia megtartása ahhoz, hogy ne akarják az egész kínkeserves privatizációs folyamatot a választás után rögtön "visszacsinálni".

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×