Az érintett repülőgépeken biztonsági felülvizsgálatot végeznek és karbantartási munkálatokat hajtanak végre Liu Hsziaodong, a társaság szóvivője szerint. A széles körű vizsgálatról azt követően döntött a kínai társaság, hogy bekövetkezett a szerencsétlenség.
A baleset az elmúlt tíz év legtragikusabb légi katasztrófája volt Kínában. Harmadik napja tartanak a kutató-mentő munkálatok a becsapódás helyén, mely erdővel borított hegyi terület, ami megnehezíti a munkát. Eddig nem találtak túlélőt, csak emberi maradványokat.
A hétfői szerencsétlenség oka még ismeretlen: felderítésében szerepet játszhat a pilótafülke hangrögzítője, melyet már megtaláltak. Ez a gépen található két fekete doboz egyike: a másikat, amely a repülési adatokat tartalmazza, még keresik.
A hangrögzítővel kapcsolatosan az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal a CBS információi szerint attól tart, hogy a kínai fél az ő képviselőik nélkül kezdi meg annak vizsgálatát.
A hivatal egyelőre még tárgyal Kínával arról, hogyan tudja eljuttatni képviselőjét az országba anélkül, hogy annak szigorú koronavírussal kapcsolatos karanténszabályainak eleget kelljen tenniük.
A kutatócsoport vezetőjét már kijelölték Sathya Silva személyében: a csapat egyik mérnök tagja részt vett a modell kifejlesztésében is. Amerika azért jogosult képviselőt küldeni a kutatóbizottságba, mert a megállapodások szerint a repülőgépet gyártó és tervező országnak ez jogában áll. Természetesen lehetséges a részvétel a vizsgálatban virtuális módon is, de nem ez a preferált mód az információk érzékenysége és a személyes vizsgálat hiánya miatt.
A CNN Business cikke szerint a
Boeing 737-800-as a legelterjedtebb Boeing-modell a világon, 4502 gép van szolgálatban jelenleg világszerte a típusból.
A világ második legelterjedtebb utasszállítója, csak az Airbus 320-asból repül több.