Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Az orosz-ukrán háború elől Ukrajnából menekülő emberek szállnak le a buszról, amellyel a tiszabecsi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolánál kialakított segítségponthoz szállították őket a helyi határátkelőhelytől 2022. március 10-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Lassul a menekültár a magyar–ukrán határon, de most jöhet a neheze

Nyugat-Ukrajnában jelentős számú háborús menekült van még, ők most indulhatnak meg, legalábbis ennek fogadására készülnek a magyar határon.

Csökkent a nyomás az ukrán átkelőkön is: ennek az lehet az oka, hogy sokan nem lépik át az országhatárt, hanem Ukrajna nyugati részében húzzák meg magukat. Ungvár polgármestere azt mondta, a város a befogadóképességének határán van, több menekülőt nem tudnak elhelyezni.

Beregsurány polgármestere szerint az ott működő segítő ponton korábban napi ötezer ember is megfordult, most viszont nagyjából kétezren érkeznek Ukrajna felől. Az áradat lassulásának okát csak találgatják.

„Igazából vihar előtti csendnek hisszük, tehát holnap, holnap utántól vannak olyan információink, hogy megindulhat az áradat. Ungvár környékén, Beregszász környékén vannak beragadva a menekültek. A lassúságnak mi az oka, biztos, hogy nem a magyar oldal, mert itt akár nagyobb tömegek fogadására is képesek vagyunk” – mondta az atv.hu-nak Herka István, Beregsurány polgármestere.

A menekültek közül többen is arról számoltak be, hogy a hágókon nehézkes az átjutás, mert a katonaköteles férfiakat már ott visszafordítják. Sok olyan menekült érkezik, akit a korábban érkezett családtagjai ösztönöztek az indulásra. A román határ felől is sokan érkeznek. Kis Lórinc István, Csengersima polgármestere arról számolt be, hogy most lassult a menekültár, ennek az lehet az oka, hogy lassabban engedik át az embereket a moldáv és a román határon.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×