Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
A road signs indicating from 120 to 130 as the speed limit
Nyitókép: Yauheni Kazlou/Getty Images

Elbukott a terv: nem lesz 130-as sebességkorlátozás Németországban

A liberálisok tiltakozása miatt került le a téma a koalíciós tárgyalások napirendjéről.

A kormányzásra készülő balközép Szociáldemokraták (SPD), a Zöldek és a Szabad Demokraták (FDP) megegyeztek abban, hogy a felálló közlekedésilámpa-koalíció nem kíván általános sebességkorlátozást bevezetni a német autópályákon – írja a Portfolio. Az SPD, a Zöldek és a Die Linke által is támogatott sebességkorlátozás az FDP elnöke miatt bukhatott meg. A liberális pártelnök, Christian Lindner köztudottan autórajongó, garázsában egy Mercedes S500 és egy Porsche 911 is áll.

Az FDP szerint a sebességkorlátozások, a dízelek kitiltása, illetve a belsőégésű motorok gyártásának a leállítása nem progresszív és nem fenntartható. Lindner azt is kijelentette, hogy nem ért egyet az elektromos meghajtás kizárólagossá tételével, és inkább az olyan technológiai megoldásokat támogatja, mint a szintetikus üzemanyag vagy a hidrogén.

Az ARD korábbi közvélemény-kutatása szerint a lakosság is megosztott, 53 százalék támogatja a 130 km/órás sebességkorlátozás bevezetést, míg 44 százalék elutasítja.

Miközben Németországban nem lesz sebességkorlátozás az autópályákon, addig az Európai Parlament állásfoglalása szerint a járművek biztonságos sebességszintjét 30 km/órára kellene mérsékelni a lakott területeken és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×