eur:
394.02
usd:
364.21
bux:
71169.33
2024. július 10. szerda Amália
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója beszél a H5-ös szentendrei HÉV-vonal és a végállomás megújulásáról tartott sajtótájékoztatón a szentendrei HÉV-végállomáson 2021. június 9-én. A tervek szerint 2026 elejére készül el az az új csomópont, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, biciklitárolókat és közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a Volánbusz-pályaudvart. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette, a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Újabb lépés a Duna alatti vasúti alagút előkészítésében

Vitézy Dávid szerint sok kérdésre választ kell találni.

A környezeti hatásvizsgálattal folytatódik a Duna alatti vasúti alagút előkészítése – jelentette be közösségi oldalán Vitézy Dávid.

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közölte, hogy az uniós közbeszerzési honlapon megjelent a közbeszerzési felhívás a környezeti hatásvizsgálat elvégzésére és a környezetvédelmi engedélyek megszerzésére. Az előkészítést az Európai Unió közvetlen forrásokkal támogatja: 500 millió forintnyi összeget kapnak, és a kormány ugyanekkora önrészt biztosít.

Vitézy Dávid emlékeztetett arra, hogy több környezetvédelmi kérdésre kell megnyugtató választ találni.

  • milyen következményei lesznek az építkezésnek, a kitermelt anyagok elszállításának, később a vasútvonal működésének,
  • választ kell adnia arra, hogy mindezt hogy kell megszervezni, hogy a környéket a lehető legkevésbé zavarják ezek a műveletek.
  • fel kell mérni, hogy milyen lőszermentesítésre lesz szükség,
  • meg kell tervezni állomások szellőzését, a hő és egy esetleges tűznél a füst kivezetését,
  • a pajzzsal fúrt szakaszoknál föl kell mérni, hogy hol várható esetleg a talaj süllyedése, mit kell tenni a talaj, a karsztvíz-források, a barlangok védelmében a rezgéskárok ellen, meg kell tervezni, hol van szükség próbafúrásokra.

A Kelenföld és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút kitalálása, előkészítése 2020 novembere óta zajlik. A részletes megvalósíthatósági tanulmány a jövő év közepére lesz kész. A tervekről múlt héten konferenciát szerveztek. Ezen elhangzott, hogy a Déli pályaudvar megszűnhetne.

Címlapról ajánljuk
Gát Ákos Bence: a Patrióták Európáért megalakulásával letisztulnak az uniós törésvonalak

Gát Ákos Bence: a Patrióták Európáért megalakulásával letisztulnak az uniós törésvonalak

A Patrióták Európáért EP-frakció létrejöttének legnagyobb jelentősége, hogy egy olyan képviselőcsoport alakult meg, amely egységesen elutasítja az európai szuperállam létrejöttét - mondta az InfoRádióban Gát Ákos Bence, a Mathias Corvinus Collegium brüsszeli irodájának vezetője, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem kutatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.11. csütörtök, 18:00
Wéber Gábor
Forma–1-es kommentátor
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×