Infostart.hu
eur:
382.15
usd:
328.2
bux:
108922.07
2025. december 5. péntek Vilma
Flirt motorvonat közlekedik az elbontásra kerülő déli összekötő vasúti hídon 2020. április 3-án. Megkezdődtek a híd felújításának és bővítésének munkálatai.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Alagút Budapest alatt - el fog tűnni a Déli pályaudvar

Konferenciát szerveztek a Budapest belső részeit majdan átszelő vasúti alagútról.

Vasút a Duna alatt címmel rendezett konferenciát a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio, az itt elhangzottakat a gazdasági portál foglalta össze.

Schulek János (műszaki igazgató, Főmterv) elmondta, hogy az új vasúti alagút a Széll Kálmán tér alól indulna a Duna felé (kijáratok a legyezőépülettől eltérő két helyen), de

a hármas metró felett érné el a Nyugatit, miközben a vonalnak ügyelnie kéne a fürdőket kiszolgáló feltörő forrásokra is,

építésének pedig a rezgések miatt veszélyeztetett épületekre.

A Nyugati téren rendelkezésre áll egy 40 méter széles sáv a csarnok alatt - először csak 4, majd később még több (Vitézy Dávid előadása alapján 8) vágány beépülésére -, a vágányok, illetve a feljáró elrendezése nagyon kötött, és a vonatsávok, valamint a peronok felett alakítanák ki az aluljárószintet. A peronok hosszánál meg kell felelni a 300 méteres InterCity vonatok, és a 400 méteres peronszükségletű nemzetközi vonatoknak egyaránt.

Az alagút kapcsolódhatna az M5-ös "metróhoz" is, ami voltaképp a szentendrei és a csepeli HÉV-ek összekötése.

A fejlesztéseket követően a Nyugati lenne Budapest főpályaudvara.

Az építés technológiájáról is szó volt: nem pajzsot fognak használni, hanem bányászati technológiát.

A műszaki igazgató elmondta, hogy a Sas-hegy, Villányi útnál könnyen megépíthető lehetne plusz egy megálló, akár az alagút átadása után 10 évvel is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×