Németországban az esetek 42 százalékában az akkumulátor hibája miatt hívják a sárga angyalokat. Utána következnek a motor (17 százalék), az elektromos rendszer (11) és az abroncsok (7) hibái. Az idei hibarangsor 25 márka 113 modelljéről tartalmaz adatot és összesen a 2019-es naptári évben adódó 3 756 226 segítségnyújtáson alapul – írja a vezess.hu.
113 autóból 18-at sorolt a megbízhatatlan és 37-et a megbízható kategóriába a legnagyobb német autóklub, egyben Európa legnagyobb taglétszámú civil szervezete.
A városi miniknél a Toyota Aygo áll az élen, sereghajtó a Daimler és a Renault közös fejlesztésének tekinthető Smart Forfour és a FIAT 500. Előbbinél a lemerülő akkumulátor és az önindító a fő probléma, az 500-ban az akku mellett a váltórudazat is hibaforrás a német autóklub tapasztalatai szerint.
A kisautóknál a megbízhatók közé sorolt típusok: Audi A1, Citroën C3, FIAT Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, MINI, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara, Toyota Yaris. Ugyanakkor a Hyundai i20-at a legrosszabb autók közé sorolja az ADAC.
Az alsó középkategóriában a német prémiummárkák kompakt autói állnak az élen, hátulra pedig egy japán és egy dél-koreai autó szorul: Nissan Qashqai szinte kizárólag az akkumulátorral keserítette meg a tulajok életét, a Kia Cee’d 2011-es évjárata viszont több különféle hibával.
A családi autók között igazán jó eredményt A4-es, A5-ös és Q5-ös Audik illetve 3-as, 4-es és X3-as BMW-k értek el, de az idősebb daraboknál már emelkedik a hibagyakoriság. A Ford S-Max, a SEAT Alhambra és a Volkswagen Sharan tulajdonosainak átlagon felüli gyakorisággal kellett kihívniuk a segélyszolgálatot.