Infostart.hu
eur:
384.51
usd:
326.62
bux:
110234.46
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Hosszú záridővel készített felvétel a járműforgalom fényeiről egy frankfurti autópályán 2019. október 18-ra virradóan.
Nyitókép: MTI/AP/Michael Probst

Fontos döntés született a maximális sebességhatárról Németországban

A környezetvédelemmel kapcsolatos indokok túl kevésnek bizonyultak ahhoz, hogy meggyőzzék a német parlamentet a sebességkorlátok bevezetéséről.

A német mobilitás jövőjével foglalkozó nemzeti platform még 2019 januárjában javasolta a kormánynak, hogy a sebességkorlátozás nélküli autópálya-szakaszokat szüntessék meg, és legyen egységesen 130 km/óra a maximális sebesség. A platform azzal érvelt, hogy csupán ennek a szabálynak a bevezetésével teljesítenék az országtól elvárt szén-dioxid-csökkentés felét.

A javaslatcsomagot a Zöld pártnak köszönhetően a német parlament is megtárgyalta, ahol végül 631-ből 481-en az új szabályok ellen szavaztak. A német környezetvédelmi minisztérium szerint a változtatás közel sem hozna akkora szén-dioxid-kibocsátáscsökkenést, mint amekkorát a javaslat készítői prognosztizáltak. Maradnak tehát Németországban a sebességkorlátozás nélküli szakaszok – írja a Totalcar.

Címlapról ajánljuk

Íme a hat pont: új béketerv született az ukrajnai háború lezárására

Hat pontos tervezetet készítettek az Elszántak Koalíciója és Ukrajna képviselői a kétnapos berlini tanácskozásukon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.16. kedd, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×