Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság új elnökének találkozója Brüsszelben 2019. augusztus 1-jén.
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Szecsődi Balázs

Ursula von der Leyen: jó megbeszélést folytattunk

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság új elnöke a Twitteren foglalta össze, hogy miről tárgyalt Orbán Viktorral.

“Jó megbeszélést folytattam Orbán miniszterelnökkel a politikai irányelveimről. Egyetértettünk, hogy új kezdetre és pragmatikus megoldásra van szükség a migráció ügyében. Szintén megvitattuk az EU versenyképességét és annak a szükségességét, hogy az uniós intézményeket közelebb hozzuk a tagállamokhoz. A jogállamiság kritikus fontosságú, mindenkire vonatkozik. Erős védelmi unióra van szükség” - közölte a német politikus a brüsszeli megbeszélésről.

A magyar kormányfő a köztelevíziónak nyilatkozott a tárgyalásokról.Jó döntésnek nevezte Ursula von der Leyen megválasztását az Európai Bizottság élére. Azt mondta: ma nagyobb az esély az ésszerű megoldások elérésére, mint korábban vagy bármely más jelölt esetén lett volna. Ursula von der Leyen elképzelései sok tekintetben egybeesnek a magyar kormányéval – hangsúlyozta Orbán Viktor.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×