Berlinben a gazdasági miniszter közölte, hogy nincs ok az aggodalomra az Oroszországból érkező kőolajszállítás leállítása miatt, mert a hiányzó mennyiséget tengeri úton, más forrásból fogják fedezni.
Németország kőolajszükségletének egyötödét a Barátság kőolajvezetéken fedezi, és a szállításokat a Sunimex tartja kézben, amelynek élén Szergej Kisilov orosz olajmágnás áll.
A Lukoil már régóta a Sunimex kiiktatására törekszik, és ennek érdekében már múlt év augusztusában átmenetileg beszüntette a kőolajszállítást Németországba. A Lukoil közvetlenül szeretne jelen lenni a német energiapiacon, mert így drágábban adhatná kőolaját, és ezáltal több adó gyarapítaná az orosz államháztartást.
De a Lufthansa körüli vita sem teljesen újkeletű, mert Moszkvában már jó ideje azt próbálják elérni, hogy a német légitársaság Szibériába tegye át nemzetközi teherforgalmának logisztikai központját, ám ezt a Lufthansa kölni központjában elvetették.
Alighanem emiatt fagyasztották be most a német légitársaság oroszországi számláit adóhátralékra hivatkozva. Hírügynökségi értesülések szerint az orosz hatóságok mintegy 6 millió euró haladéktalan megfizetését követelik.
A Lufthansa ugyan nem kommentálta a történteket, de köztudott, hogy a felek egymástól alapvetően eltérő módon értékelik az oroszországi adókövetelményeket.
Tavaly ősszel a moszkvai hatóságok átmenetileg megvonták a német légitársaságtól az orosz légtér használatának jogát.