A Barátság Kőolajvezetékért felelős Szergej Grigorjev Moszkvában hangoztatta, hogy Oroszország maradéktalanul eleget tesz szállítási kötelezettségének és ha a vezeték mentén probléma merül fel, azonnal intézkednek.
A nyilatkozat szemben áll a Schwedtben működő legnagyobb német finomítóközpont bejelentésével, amely szerint július vége óta akadozik az orosz nyersolaj szállítás.
A Barátság Kőolajvezeték nyugati végpontjaként működő schwedti finomítóban - a tartalékok felhasználásával - eddig ugyan sikerült zökkenőmentesen fenntartani a termelést, de ha Moszkvában nem gondoskodnak haladéktalanul az eredetileg megállapodott mennyiség szállításának biztosításáról, más forrás után kell nézni.
A schwedti finomító a BP, a Shell, az Agip és a Total olajcégek tulajdonában van. A Barátság Kőolajvezeték nyugati végállomásának tekintett finomítóban évente átlagosan 10 millió tonna nyersolajat dolgoznak fel.
Németország olajszükségletének egyötödét Oroszországból szerzi be. Két évvel ezelőtt komoly vitát váltott ki a Balti-tenger alatt tervezett vezeték kiépítése.
Lengyelország, valamint a balti államok részéről főleg azt kifogásolták, hogy Moszkva és Berlin álláspontjuk semmibevételével kötött megegyezést a nyugatra irányuló orosz energiaszállításról.
Környezetvédők a tengeri élővilág beláthatatlan károsodásától tartanak, ellenzéki körök pedig úgy vélik, hogy a Nyugat ezáltal politikailag zsarolhatává válik.
Már nyaldossa a Duna a Római-partot, nézze meg legfrissebb fotóinkat!