A thaiföldi Phuket Air, valamint az ugandai és kenyai Dairo Air Service teljesíteni tudta az Európai Unió légi biztonsági feltételeit, így hétfőn lekerültek arról a listáról, amely tavaly tavasz óta tartalmazza azon társaságok nevét, amelyek nem indíthatnak gépeket sem a közösségbe, sem a közösség légterén keresztül.
Az Európai Bizottság közlekedésért felelős tagja azt mondta: tavaly március óta most fordult elő először, hogy lekerült valamely társaság a listáról.
Olyan viszont gyakran volt, hogy ki kellett húzni valamely céget a dokumentumból, de az mindig azért történt, mert időközben megszűnt a vállalat.
A hétfői módosításkor 49 olyan légitársaságot vettek le a listáról, amely csődbe ment. Hétfőtől viszont nem repülhetnek négy kirgiz, egy egyenlítői-guineai és öt kongói cég repülői az Európai Unión belül, így összesen 99 olyan légitársaság van a világon, amelyek a biztonsági kockázatok miatt nem indíthatnak járatokat a közösségbe.
A cégek között van észak-koreai, ruandai és szváziföldi, a rekorder viszont Kongó, amelynek 50 légitársaságát tiltotta ki az unió. Nem indíthat gépeket az EU-ba a szudáni Air West sem, amelynek eddig egy gépét ítélte biztonságosnak a közösség, de mostanra azon is találtak hiányosságokat.
Az Európai Bizottság döntése szerint négy légitársaság csak korlátozott feltételekkel repülhet az unióban. Egy bangladeshi cégnek a Boeing 747-esei nem léphetnek a közösségi légtérbe, további három társaság pedig csak 1-1 géptípust, jellemzően Boeingokat indíthat az unióba.
Voltak azonban, akik önszántukból tiltották ki magukat az EU-ból. Bulgária öt, Oroszország pedig kilenc légitársaságának nem engedélyezi, hogy Európa más tagállamaiban nyújtson szolgáltatásokat.
Frontálisan ütközött a magyar szövetségi kapitány, itt a tűzoltók fotója






