Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Napelemtáblák a Mátrai Erőmű (ME) Zrt. bükkábrányi új, az ország legnagyobb fotovoltaikus létesítményében az átadás napján, 2019. április 10-én. A 22,6 megawattos naperőmű beruházási költsége 5,4 milliárd forint.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Egy héten belül másodszor dőltek meg a hazai napelemes csúcsok

A nagyobb létesítmények kedden, a 13 óra utáni negyedórában 4011 megawatt zöldáramot állítottak elő.

Az ipari rendszerek beépített teljesítménye tavaly novemberben nőtte túl a 4 gigawattot, ma már 4,6 gigawatt felett jár. A keddi rekorddal először lépték túl a termelésben is a 4000 megawattot – hívta fel a figyelmet az Energiaügyi Minisztérium a közösségi oldalán.

A Mavir által kimutatott érték a következő negyedórában is minden korábbinál magasabban alakult (4010 megawattal). A csúcsot érő időszakban önmagukban az ipari naperőművek a hazai áramfelhasználás 90 százalékát fedezték.

Örökrekordot ért el kedden a hazai naperőművek összes negyedórás termelése is 6361 megawattal.

Az ipari és teljes naperőművi termelés legutóbbi csúcsai múlt szerdán, június 25-én születtek. Az óriási, folyamatosan bővülő kapacitásoknak köszönhetően a következő hónapokban újabb csúcsdöntések várhatók – ismertette az EM.

A bejegyzés szerint 2025 nyarára már több mint 8300 megawatt időjárásfüggő megújuló kapacitás létesült Magyarországon. A beépített teljesítmény zömét a naperőművek adják. A napelemes kapacitások négyötödét 2020 óta telepítették. Tavaly a naperőművekből származott a belföldi áramtermelés negyede, ez a legmagasabb érték a világon.

A zöldenergia még hatékonyabb hasznosításához energiatárolók kellenek, a kormány több pályázaton összesen 230 milliárd forinttal ösztönzi a családok és vállalkozások fejlesztéseit. A Jedlik Ányos Energetikai Programban a nyáron válik elérhetővé a céges beruházásokat 50 milliárd forintos keretösszeggel támogató legújabb lehetőség – írta az EM.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×