Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Light bulb and tree,growth concept
Nyitókép: krisanapong detraphiphat/Getty Images

Döntött az EU, állami pénz ömölhet a gazdaságba

Az Európai Bizottság engedélyezi az uniós tagállamok számára, hogy támogatás formájában csökkentsék a nagyvállalatok villamosenergia-költségeit, azzal a céllal, hogy előmozdítsák a tiszta energia, az ipari dekarbonizáció és a tiszta technológiák fejlesztését.

A Clean Industrial Deal állami támogatási keretrendszere (CISAF) lehetővé teszi a tagállamok számára, hogy célzott és gyors támogatással ösztönözzék a tiszta energiaforrások kiépítését, az ipar dekarbonizációját, valamint a tiszta technológiák fejlesztését és gyártását.

A tagállamok támogatást nyújthatnak a vállalatoknak a megújuló energiaforrások és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagok elterjesztésének ösztönzésére, ideiglenes áramárkedvezményt biztosíthatnak az energiaintenzív felhasználók számára, hogy elősegítsék az alacsony költségű tiszta villamos energiára való átállást, illetve támogathatják a meglévő termelési létesítmények dekarbonizációját is.

A tagországok adókedvezmények formájában is ösztönözhetik a tiszta technológiák iránti keresletet - például lehetővé tehetik a vállalatok számára, hogy gyorsított eljárással számolják el ezen beruházások költségeit.

A magánberuházások ösztönzése érdekében a keretrendszer lehetőséget ad arra, hogy a tagállamok pénzügyi eszközökkel - például tőke, hitel vagy garancia - mérsékeljék a beruházások kockázatait olyan projektek esetén, amelyek a tiszta energia, az infrastruktúra vagy a körforgásos gazdaság céljait szolgálják.

Teresa Ribera, a tiszta, igazságos és versenyképes átmenetért felelős uniós biztos szerint ha Európa vezető szerepet akar betölteni a tiszta technológiák terén, tettrekészségre és egyértelműségre van szükség. "Az új keretrendszer egyszerűsíti és felgyorsítja a dekarbonizáció támogatását, de ennél is többről van szó: elismeri az államot, mint jövőnk stratégiai befektetőjét" - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×