A győri Audi, a kecskeméti Mercedes-Benz és az esztergomi Suzuki autógyártása is jelentősen csökkent tavaly. A Suzuki ráadásul két évtizedes mélypontot ért el, ha a 2021-es évet nem számoljuk – ismertette az InfoRádióban a Portfolio elemzője. Kövesi Károly hangsúlyozta, hogy a győri Audi utoljára 2009-ben gyártott a tavalyinál kevesebb motort, a kecskeméti Mercedes pedig az elmúlt évtized második legalacsonyabb gyártási volumenét produkálta, csak 2021-ben volt ennél alacsonyabb.
Az elemző megjegyezte ugyanakkor, hogy az Audinál rekordszámú autó készült, ami valamennyire javítja az összképet, de ha csak a pénzügyi mutatókat nézzük, a bevételt és az adózott eredményt, akkor
mind a három autógyárnál kivétel nélkül csökkenést tapasztaltak 2024-ben.
Kövesi Károly szerint az idei kilátások sem túl kedvezők. „Az első négy hónap alapján egyelőre visszaesés látszik az európai piacon 2025-ben, igaz, nem csak az öreg kontinensre termelnek ezek a gyárak, az Audi Hungaria az amerikai piacra is készít a Q3-as modellből” – hívta fel a figyelmet a Portfolio elemzője. Maximális kapacitáson készülnek a termelésre idén is a győri vállalatnál, ami mindenképp pozitív előrejelzés, de a motorgyártás, a tavalyi gyenge pont számai még kérdésesek.
„A kecskeméti Mercedesnél az alacsonyabb gyártási számot az is indokolja, hogy hamarosan új modellciklus érkezik a gyárba” – emlékeztetett, felidézve, hogy már tavaly nyáron átálltak három műszakról kettőre, amit továbbra is fenntartanak. A Suzukinál pedig a tavalyival azonos termelési és értékesítési mennyiséggel számolnak.
A kedvezőtlen tendencia megmutatkozik a hazai autógyártók adózott eredményén is. Az Audi Hungaria adózott eredménye 50 millió euróval 300 millió euróra esett vissza. A Mercedes-Benz adózott eredménye 96-ról 57 millió euróra csökkent. A magyar Suzuki árbevétele 2,9-ről 2,2 milliárd euróra mérséklődött.