A közlemény szerint "a magyar gazdaság fellendítése iránti elköteleződését kifejezve a Magyar Telekom nem hajtja végre a 3,7 százalékos inflációkövető díjkorrekciót fogyasztói körében és legalább 2026 első félévének végéig nem emeli a fogyasztók már meglévő csomagjainak havidíját". Emellett a korábbinál rugalmasabban kombinálható elemeket vezet be a mobil-portfólióban.
Közölték: így a Lakossági Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) hatálya alá eső, havidíjas ügyfelekre 2025. április 1. után is változatlanul a korábbi havidíjak vonatkoznak. A Magyar Telekom ezeknek megfelelően módosítani fogja az ÁSZF inflációkövető díjkorrekcióra vonatkozó szabályait.
Kitértek arra, hogy a cég továbbra is folytatja gigabites hálózatának fejlesztését, valamint lakosságszám-arányos kültéri 5G lefedettségének növelését, és felidézték, hogy 2019 és 2024 között közel 350 milliárd forintot fordítottak hálózatfejlesztésre.
A vállalat ma már több mint 3,8 millió otthon és vállalkozás számára kínál gigabites sebességet vezetékes hálózatán keresztül, valamint mobilhálózat-modernizációs programjának keretében 74 százalékra növelte lakosságszám-arányos kültéri 5G lefedettségét. A cég vállalta, hogy 2027 végére 4,5 millió otthon és vállalkozás számára teszi elérhetővé vezetékes gigabites hálózatát, 2026-ra a lakosságszám-arányos kültéri 5G lefedettséget pedig közel 99 százalékra növeli.
Az elmúlt egy hétben Nagy Márton kétszer is összeült a hazai távközlési vállalatok vezetőivel, hogy a távközlési díjakról tárgyaljanak. A kormány közölte, hogy önkéntes díjkorlátozást vár el a szolgáltatóktól az infláció megfékezése érdekében, különben a szabályozás eszközéhez fordul.
Volt szó arról, hogy a kormány legalább 10 százalékos díjcsökkentést vár el, de legutóbb már arról szóltak a hírek, hogy az idei évre előirányzott díjemeléseket vonatnák vissza a távközlési szolgáltatókkal.
Mint ismeretes, az elmúlt években a távközlési szolgáltatók közel a megelőző évi hivatalos infláció mértékével emelték minden évben az előfizetési díjaikat - írja a Portfolio.
2022-ben azzal találták szembe magukat a hazai távközlési vállalatok, hogy a költségeik jelentősen megemelkedtek, miután az infláció az 1990-es évek vége óta nem látott magasságba emelkedett, kétszámjegyűvé vált. A feszített munkaerőpiacon a munkaerőköltségek növekedésére rátettek egy lapáttal az orosz-ukrán háború kirobbanása miatt elszálló energiaárak, amire a távközlési cégek érzékenyek, mivel nagy a súlya a működésben az energiaköltségeknek. Mindeközben a távközlési extraprofitadók is sokmilliárd forinttal terhelték őket. Ilyen környezetben döntöttek úgy a telekomcégek, hogy bevezetik az éves szintű inflációkövető díjemeléseket.
A Magyar Telekom 2022 szeptemberében emelte be az ügyfélszerződések általános szerződési feltételei közé az inflációkövető díjkorrekció klauzulát, amely alapján minden évben a havi előfizetési díjak a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett megelőző üzleti évi átlagos fogyasztói árindex mértékével egyezően változnak. Ennek jegyében 2023 márciusától 14,5 százalékkal emelte a díjakat a Telekom. 2024-ben az előző évi inflációnál (17,6 százalék) kisebb mértékű, 15 százalékos emelést vitt véghez a Telekom, amit azzal indokolt, hogy erős a verseny a piacon, míg 2025 április 1-től elvileg 3,7 százalékos emelés lépett volna életbe, ami megfelel a 2024-es éves inflációs adatnak.
A versenytársak hasonlóképpen tettek, a Yettel 2023-ban 14,5 százalékos, 2024-től 15,3 százalékos, 2025-től pedig 3,7 százalékos emelést jelentett be. A 4iG a most már One márkanév alatt egyesült távközlési szolgáltatásainál, a Diginél 2024-ben 14,9 százalékos, a Vodafone-nál 15,4 százalékos áremelés foganatosított, az idei évre pedig a One 3,5 százalékos díjkorrekciót irányzott elő – olvasható a Portfolio cikkében.