Infostart.hu
eur:
398.25
usd:
344.13
bux:
100518.47
2025. augusztus 4. hétfő Dominika, Domonkos
Nyitókép: pixabay

Kiderült, mennyivel nőttek a kgfb-díjak egy év alatt

Az utolsó negyedév 1,2 százalékos csökkenést hozott a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díjában a megelőző negyedévhez képest, a díjszint így a fél évvel ezelőtti 57 ezer forintos értéken áll - derül ki a Magyar Nemzeti Bank Kgfb-indexéből. A buszoknál és a teherautóknál ennél is jelentősen emelkedtek a díjak éves szinten.

A vidéki autósok átlagos éves díja (nagyjából 53 ezer forint) több mint 28 ezer forinttal maradt el fővárosi társaikétól (közel 82 ezer forint). Az első negyedéves emelkedést követő két negyedévben a növekedés üteme lassult, a negyedik negyedévben megfordult, így visszatértünk a félévkor tapasztalt díjszinthez. Mindeközben a kárráfordítás esetében negyedéves alapon csupán 0,2 százalékos emelkedés látszik, ami azt jelenti, hogy a hat negyedév óta először a kárráfordítás növekedési üteme meghaladja a díjakét.

Éves alapon összességében 8 százalékkal emelkedett az országos átlagdíj, a fővárosi szerződéseknél 10 százalék, míg a nem budapestieknél 8 százalékos növekedés tapasztalható 2023 utolsó negyedévével összevetve. Az éves kárráfordítás növekedésének mértéke a díjakénál enyhébb, 3 százalék volt. Az infláció mérséklődésével a díjemelések konszolidációja lenne indokolt, ezt mutathatja már a IV. negyedéves csökkenés. Az MNB korrigált személyautós Kgfb-indexe közel azonos szinten maradt, a kár- és díjolló nem nyílt tovább.

Az egyéb járműkategóriák szinte mindegyikénél jelentősen emelkedtek a díjak éves alapon: kétszámjegyű volt a növekedés a flottás segédmotoros kerékpároknál, buszoknál, teherautóknál és személyautóknál, valamint az egyedi taxiknál. Díjcsökkenést csak a flottás taxik és nehézpótkocsik esetén lehetett feljegyezni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A mocsár: amikor tudatos ügyfélszolgálati taktika a panaszos kifárasztása

Világszerte egyre többen érzik úgy, hogy az életük jelentős része értelmetlen és dühítő küzdelembe fullad a cégek és hivatalok ügyfélszolgálatával: hívások, űrlapok kitöltése, várakozás, elutasítás tölti ki az idejüket. Az angol nyelvterületen erre már van is egy kifejezés, a „sludge”, vagyis az adminisztratív mocsár. És úgy tűnik, nem véletlenül ragadunk bele.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.04. hétfő, 18:00
Nemes Imre
a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×