Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda
Nyitókép: Unsplash

Nagy bajban van az európai autóipar, harmatgyengén teljesítenek a gyárak

Számos európai, főként nyugat-európai autógyár veszteségesen működik, drasztikusan lecsökkent a teljesítményük 2019 óta.

Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint az európai járműgyártás a válságát éli - írja a vg.hu az autopro.hu cikke nyomán. A szegmens kihívásai közé tartozik az elektromos átállás, a szigorú környezetvédelmi szabályozások, a magas energiaárak és az európai gyártás magas költsége. Tavaly ugyan minimális mértékben, 0,8 százalékkal bővülni tudott ugyan az európai autópiac, a válság egyértelműen érezhető - írják.

A német Automobilwoche összegyűjtötte, hogy a 108 európai, török és észak-afrikai autógyár közül melyek voltak azok, amelyek a legjobban, illetve a legrosszabbul teljesítettek. Hozzáteszik,

egyik magyarországi gyár sem került fel ezekre a 20-as listákra, két környező ország egy-egy gyára viszont igen.

A négy legnagyobb veszteséget termelő gyár egyaránt abba a kategóriába esik, ahol vagy komoly átrendeződés és felújítás zajlik, vagy az üzem elveszítette a teljes értékű gyár funkcióját. Ezeknek az üzemeknek a kihasználtsága 2024-ben 10 százalék alatt maradt. De a többiről is elmondható, hogy 70-80 százalékos visszaesés volt tapasztalható 2019 óta, és csak a kapacitásuk 10-30 százaléka van kihasználva.

A lap szerint a következő a kontinens 10 leggyengébben teljesítő autógyára:

  1. a Renault Flins-ben, Franciaországban található gyára,
  2. a Ford kölni gyára,
  3. az indiai Tata birtokában lévő Castle Bromwich Nagy-Britanniában
  4. a Mercedes-Benz (Smart) hambachi,
  5. a Valmet finnországi gyára,
  6. a Fiat cassinói üzeme,
  7. a Stellantis Rennes-ben fekvő gyára,
  8. a Volkswagen emdeni létesítménye,
  9. a Fiat Melfiben lévő gyára és a
  10. Stellantis brit, Ellesmere Portban fekvő gyára.

A Renault szlovéniai, Novo Mestóban lévő gyára tavaly 59 ezer autót bocsátott ki, ami a kapacitása harmada, és 70 százalékos bevételcsökkenést jelent 2019-hez képest - teszik hozzá. A Stellantis nagyszombati gyárában tavaly 175 ezer autó készült, ami 44 százalékos kihasználtságot jelent. A 2019-hez képest elért 57 százalékkal kisebb nyereség.

Címlapról ajánljuk

Magyar Péter a Várban: a hatalom egy szörny

„Lehet, hogy Tuzson Bence igazságügyi miniszter ráér, lehet, hogy Sulyok Tamás államfő ráér, lehet, hogy Orbán Viktor miniszterelnök ráér, de ezeknek a gyerekeknek nincs több idejük, nem akarnak még több karácsonyt félelemben élni! Ezeket a gyerekeket most is bántják, most vannak veszélyben!” – fogalmazott a Tisza Párt támogatóinak sokasága a Sándor-palota előtt Magyar Péter.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Mélyen Oroszország területén csapódtak be drónok, Ukrajna ellentámadásba kezdett - Háborús híreink szombaton

Mélyen Oroszország területén csapódtak be drónok, Ukrajna ellentámadásba kezdett - Háborús híreink szombaton

Ukrajna a béke irányába tett lépések a hét második felében, bemutatott az Egyesült Államoknak egy 20 pontos módosított javaslatot a háború lezárására. Ebben szerepel egy olyan javaslat, amely a Donbaszt semleges területté nyilvánítaná, az ukrán erők kivonulásával.Később ezt letagadták, és arról beszéltek, hogy ez csak egy lehetőség, amit meg kellene vitatni. Közben Donald Trump amerikai elnöknek fogy a türelme. Pénteken az ukrán haderő jelentős ellentámadást hajtott végre Kupjanszknál: a várost - ukrán források szerint - szinte teljesen bekerítették. Az éjjel két ‍ember halt meg az éjszaka egy ukrán dróncsapásban az oroszországi Szaratov ‍városban. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×