Tizenhárom éve állt le a Malév: a február 3-i évforduló alkalmából az airportal.hu megnézte, hogy mi történt a nemzeti légitársaság nyugati gyártmányú repülőgépeivel.
A Boeing 737-esek közül az ILFC lízingcégtől bérelt 18 darab Next Generation változatból 14 példány már a csőd estéjén, 2012. február 3-án este elhagyta Ferihegyet, és az írországi Shannonba repült. Volt olyan gép, amely az orosz Yakutia Airlines színeiben repült, majd 2019-ben az arhangelszki központú Smartavia légitársasághoz került. Egy másik 2022 nyara óta a horvát ETF Airways-nél repül, de van olyan gép, amely Bahreinből szállítja a DHL küldeményeit.
Került Malév-gép Dél-Koreába is, onnan pedig a lengyel Enter Airhez, használ egyet a cseh Smartwings, ötö pedig az Egyesült Államokban a fapados óriáscég, a Southwest üzemeltet.
A 2003-ban és 2004-ben gyártott hat rövid törzsű Boeing 600-ast még a csőd évében, 2012-ben szétbontották az arizonai Goodyear repülőtéren, mert nem volt rájuk piaci kereslet, így inlább alkatrészként árusították ki őket, de két példány pilótafülkéjét repülőgép-szimulátor építéséhez szerezték meg magánszemélyek.
A Malév széles törzsű gépei, az 1993 tavaszán érkezett Boeing 767-200ER-ek közül az egyiket 2015-ben szétbontották az Egyesült Államokban, egy másikat pedig Budapesten szerelték szét, a függőleges vezérsíkját az Aeropark bejáratánál állították ki.
A nagyobb, bérelt 300ER-ek közül egy az Atlas Air flottájában teljesített szolgálatot, ma pedig áruszállítóként repül a napfényes Miamiból. Egy másik pedig az Amazon Prime Airnél szolgál áruszállítóvá alakítva teljesít járatokat Cincinnatiből.
A négy darab légcsavaros-gázturbinás Bombardier Dash 8-as közül három a norvég Wideroe regionális cég flottájába került. Egy nem repült az utóbbi időben, 2023 júliusa óta Torp-Sandefjord repülőtéren tárolják. Másik kettő napi használatban van, egyet pedig szétbontották Innsbruckban.
A szintén Bombardier-gyártású CRJ-200 példányai közül van, amelyik Kazahsztánban repül, másik kettő a szudáni Nova Airwayshez került, de volt, amelyik a skandináv Cimber Airnél szolgált, majd a kanadai Avmax Grouphoz került.
A Malév flottájából még a csőd előtt, 2010-ben kivont Fokker 70-esek közül több is Ausztráliában repül még, de van egy, amelyik a pápua-új guineai Air Niugini flottájába került, majd osztrák tulajdonosa lett, és nyoma veszett.
Érdekes sorsok is akadnak: a 737 Next Generation gépek előtti 737 Classic modellek közül egy az illinoisi Oak Brook Center Mall gyerekeknek szóló élményparkja, a KidZana egyik dísze lett, egy másik pedig Ázsiába került, utolsó információk szerint letárolva állt, de a ajándékboltként is szolgált egy szórakoztatóparkban.