eur:
401.85
usd:
384.23
bux:
88383.58
2025. február 14. péntek Bálint, Valentin
Sydney, Australia - November 4, 2011: Apple Computers logo and shoppers at the Apple Store in Sydney, Australia.
Nyitókép: PhillDanze/Getty Images

Vajon melyik a legértékesebb márka a világon?

Már a második egymást követő évben az Apple a világ legértékesebb márkája a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2025-ös Global 500 ranglistája alapján.

Az Apple márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 574,5 milliárd dollárra nőtt.

A rangsorban a második helyet ismét a Microsoft szerezte meg, amely 35 százalékkal 461,1 milliárd dollárra növelte értékét. A harmadik a Google, amelynek márkaértéke 24 százalékkal, 413 milliárd dollárra emelkedett. a negyedik az Amazon lett 15 százalékos növekedéssel, 356,4 milliárd dollárra.

Az ötödik helyre a Walmart márka került, értéke erőteljesen, 42 százakkal 137,2 milliárd dollárra ugrott.

A tíz legértékesebb márka közé tartozik még a Samsung (110,6 milliárd dollár), a TikTok (105,8 milliárd dollár), a Facebook (91,5 milliárd dollár), az Nvidia (87,9 milliárd dollár) és a kínai State Grid Corporation. (85,6 milliárd dollár).

A Deutsche Telekom a legértékesebb európai márka, az összesített rangsorban a 11. helyet szerezte meg (+16 százalék, 85,3 milliárd dollár).

Az Instagram a 12. helyen áll (79,9 milliárd dollár). Az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) és a China Construction Bank a 13., illetve a 14. helyet szerezte meg 79,1 milliárd dollárral, illetve 78 milliárd dollárral. Ugyancsak Kínából az Agricultural Bank of China a 16. (70,2 milliárd dollár), a Bank of China pedig a 19. (63,8 milliárd dollár) lett.

A 15. a Verizon 72,3 milliárd dollár (+1 százalék), a 17. az ugyancsak amerikai Home Depot, amelynek piaci értéke 23 százalékkal 65,1 milliárd dollárra emelkedett.

A japán márkák közül a Toyota végzett az élen, a 18. helyet szerezte meg 64,7 milliárd dollárral, ami 23 százalékos márkaérték növekedést jelent.

A 20-as listát a kínai Moutai zárja, a szeszipari vállalat márkaértéke 17 százalékkal, 58,4 milliárd dollárra emelkedett.

Az első ötszázban 193 amerikai márka található, ők adják az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint a felét.

Kínát 69, Németországot 27 márka képviseli a rangsorban, ami az összérték 15, illetve 6 százaléka.

A Brand Finance szerint a világ 500 legértékesebb márkájának összértéke az elmúlt egy évben 10 százalékkal, csaknem 9500 milliárd dollárra nőtt.

Címlapról ajánljuk

Pete Hegseth: senki nem fog balekot csinálni az Egyesült Államokból

Visszautasítjuk, hogy a békekezdeményezés során az Egyesült Államok szükségtelen engedményeket tenne Vlagyimir Putyin orosz elnöknek - jelentette ki Pete Hegseth amerikai védelmi miniszter Brüsszelben a NATO-szövetségesek védelmi minisztereinek tanácskozását lezáró csütörtöki sajtótájékoztatóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.14. péntek, 18:00
Rab Árpád
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem EJKK Információs Társadalom Kutatóintézet tudományos főmunkatársa
Hihetetlen vámokat jelentett be Donald Trump, de lehet, hogy csak taktikázik

Hihetetlen vámokat jelentett be Donald Trump, de lehet, hogy csak taktikázik

Donald Trump amerikai elnök bejelentette a kölcsönös vámrendszer bevezetését, amely szerint az Egyesült Államok az importált termékekre olyan vámokat vetne ki, amilyeneket más országok az amerikai termékekre alkalmaznak. A lépés célja a kereskedelmi deficit csökkentése és a hazai gyártók védelme, de a kritikák szerint kereskedelmi háborúhoz és magasabb fogyasztói árakhoz vezethet. Az intézkedés alááshatja a WTO alapelveit, és jelentős változásokat okozhat a globális kereskedelmi kapcsolatokban, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy Trump nem csak a vámokat tekinti vámoknak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×