Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem egy tisztán elektronikus zöld kártya, tehát most még nem QR-kód vagy vonalkód alapján lehet beazonosítani – mondta Jeney Attila. Hozzátette: ez egy kényelmi szolgáltatás, egyfajta digitalizációs segítség lesz a gépkocsik üzembentartóinak, amit a biztosítótól megkap elektronikus formában, le tudja tölteni.
A Nemzetközi Zöldkártya Rendszer központi szervezetének (COB) nyári közgyűlésén elfogadottak értelmében az üzembentartó eldöntheti, hogy a zöldkártyát papíron vagy elektronikus formátumban mutatja be a hatóságnak, függetlenül attól, hogy az milyen szoftveren, hardveren vagy operációs rendszeren jelenik meg.
Az egyetlen gyakorlati változás, hogy a kinyomtatott zöldkártya helyett ugyanazt a dokumentumot, annak elektronikusan megjelenített képe alapján kell ellenőrizni.
"A hagyományos, papíron kibocsátott zöldkártyák használata változatlanul megmarad, azokat az eddig megszokott rend szerint kell bemutatni és ellenőrizni" – hívta fel a figyelmet a szakértő.
Tájékoztatása szerint az elektronikus formában megküldött zöldkártyát – ha az üzembentartó az elektronikus változatot nem tudja vagy nem akarja alkalmazni – minden esetben A/4-es formátumban, fehér papírra, fekete festékkel kell kinyomtatni. Hozzátette: a kizárólag elektronikus tanúsítvány formájú zöldkártya technikai kivitelezése még várat magára, de az ezzel kapcsolatos egyeztetések folyamatban vannak.