Az elemzés szerint az egyesülés, amelybe a Nissan révén a Mitsubishi Motors is bekapcsolódna, versenyképesebbé tenné a vállalatokat a Teslával és a kínai elektromosautó-gyártókkal szemben. A három autógyár együtt 54 milliárd dolláros vállalatot hozna létre, a világ harmadik legnagyobb autóipari tömörülését alkotná több mint 8 millió jármű eladásával, közelebb kerülve a Toyotához és a Volkswagenhez.
A megbeszélések középpontjában az együttműködés megerősítése áll, de egy holding létrehozásának lehetősége is szóba jöhet – idézik japán médiajelentések az ügyhöz közel álló, meg nem nevezett forrásokat.
A Nissan – a Mitsubishi Motors legnagyobb tulajdonosa – részvényeinek árfolyama több mint 20 százalékkal emelkedett a bejelentett tervekre reagálva. A Mitsubishi részvénye 13 százalékkal emelkedett. A Honda részvénye 2 százalékkal csökkent.
Márciusban az autógyártók bejelentették, hogy a költségek csökkentése és versenyképességük javítása érdekében együtt fognak dolgozni az elektromos járművek és szoftvertechnológiák fejlesztésén.
„Úgy tűnik, hogy ez az üzlet inkább a Nissan kisegítéséről szól, de maga a Honda sem pihenhet a babérjain” – mondta Sanshiro Fukao, az Itochu Kutatóintézet vezető munkatársa. „A Hondánál a cash-flow jövőre romlani fog, az elektromos autók (EV) nem fogynak igazán jól."
„Közép- és hosszú távon ez jót tesz a japán autóiparnak, mivel egy második tengely jön létre a Toyotával szemben” – mondta Seiji Sugiura, a Tokai Tokyo Intelligence Laboratory vezető elemzője. „A Toyotával való konstruktív rivalizálás pozitívum a meglehetősen stagnáló japán autóipar számára, amikor a kínai autógyártókkal, a Teslával és másokkal kell versenyeznie.”