eur:
408.84
usd:
389.48
bux:
80165.64
2024. december 14. szombat Szilárda
Nyitókép: Facebook/Temu

Súlyos kérdések a Temunál, lépett az EU

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.

Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

Többek között olyan rendszerekről van szó, amelyeket arra terveztek, hogy korlátozzák a korábban, kereskedés alól felfüggesztett, olyan tisztességtelen kereskedők újbóli megjelenését, akikről ismert, hogy a múltban nem megfelelő termékeket értékesítettek. Emellett olyan rendszerekről, amelyek korlátozzák a nem megfelelő áruk újbóli megjelenését.

A vizsgálat meg kívánja állapítani azt is, hogy megalapozottak-e a szolgáltatás függőséget okozó kialakításával kapcsolatos kockázatok, beleértve a játékszerű jutalmazási programokat, melyek negatív következményekkel járhatnak a felhasználó fizikai és mentális jóllétére nézve.

A vizsgálat ellenőrizi kívánja a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály azon kötelezettségeinek való megfelelést is, amelyek ahhoz kapcsolódnak, hogy a Temu milyen módon ajánlja a termékeket a felhasználóknak, illetve, hogy megfelelő hozzáférést biztosít-e a vállalat nyilvánosan hozzáférhető adataihoz.

A Temu felelősséggel tartozik, ha az uniós bizottság gyanúja szerint megerősítést nyer, hogy a hiányosságok a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály megsértését jelentik – tették hozzá.

Címlapról ajánljuk
PwC-felmérés: mit ajándékozunk az idén karácsonyra, és mennyiért?

PwC-felmérés: mit ajándékozunk az idén karácsonyra, és mennyiért?

Az online vásárlók 74 százaléka, vagyis több mint hárommillió magyar fog ajándékozni karácsonykor, a válaszadók átlagosan 84 ezer forintot költenek, és összesen hat embert ajándékoznak meg – ez derült ki a PwC felméréséből. A legtöbben játékot vesznek, de egyre népszerűbb, hogy élményt adnak ajándékba. Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere beszélt a részletekről az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.16. hétfő, 18:00
Freund Tamás
a Magyar Tudomány Akadémia elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 13. 16:55
×
×
×
×