Infostart.hu
eur:
382
usd:
327.87
bux:
109139.66
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Pixabay.com,

Logisztikai összeomlás: még karácsonykor is jelentés késéssel érkezhetnek a Temuról rendelt csomagok

Hetek óta problémák tapasztalhatók a Packeta csomagküldő szolgáltató működésében. A cég egyelőre nem tud megbirkozni a megnövekedett forgalommal.

"Azt pontosan nem tudjuk megmondani, hogy a Packeta-ügyfelek hány százalékát érintette ez a fennakadás, de az látható, hogy több hete húzódik, és egyre szélesedik az az ügyfélkör, amely nem jutott hozzá a küldeményeihez, illetve nem tudta célba juttatni a küldeményeit" – mondta a Packeta csomagküldő szolgálatnál történt fennakadásokról Hecker Flórián.

A Világgazdaság munkatársa szerint az összeomlás oka az, hogy a cég februárban együttműködési megállapodást kötött a Temuval. Ennek értelmében, ha valaki Magyarországon a távol-keleti webáruháztól rendel, akkor a rendszer automatikusan a címekhez közeli Packeta csomagátvételi pontokra irányítja a kézbesítést. Mivel a Temu-rendelések száma megnőtt, kapacitásproblémák jelentkeztek az átvételi pontoknál és a házhozszállításnál is, így a csomagok a depóban ragadtak.

"Ráadásul a rendszer nyilvántartása hiányos, sok csomag elkallódott, sok sérülten érkezett meg, ez okozott felháborodást az ügyfeleknél, és tömeges a panaszbejelentés a céggel kapcsolatban" – mondta, és hozzátette: azzal, hogy a Packeta mögött álló befektetői csoport megvásárolta a Foxpostot, a cég lett a legnagyobb hazai csomagküldő szolgáltató. Bár az eddig 4500 egységből álló rendszerüket az év végére 5000-re akarják bővíteni, nem valószínű, hogy az elég lesz a karácsonyi időszakban, hiszen a nyári időszakban sem tudták kezelni a rendelésállományt.

"Ez feltehetően egy olyan probléma, aminek nem lesz gyors megoldása, a karácsonyi szezonban is arra kell felkészülni, hogy a Temutól rendelt csomagok megérkezése bizonytalan lesz, és érdemes figyelembe venni a kártérítés lehetőségét is" – mondta Hecker Flórián.

Kiemelte, hogy a postai szolgáltatásokról szóló törvény szerint

amennyiben 15 napon belül nem történik meg a kézbesítés, akkor kártérítésre jogosult az ügyfél.

Arra viszont felhívta a figyelmet, hogy a rendelésnél meg kell határozni az értéket, mert ha ez elmarad, a szolgáltató automatikusan 4000 forintot állít be kártérítésként. Mérlegelésre érdemesnek tartja továbbá a csomagonkénti 510 forintos biztosítási díj kifizetését is, ami 70 ezer forintos kártérítést is garantál.

Hecker Flórián szerint a fogyasztóknak érdemesebb a hazai webáruházakat részesíteni előnyben, mert lehet, hogy árban rosszabbul járnak, de ezek a csomagok valószínűleg megérkeznek hozzájuk időben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint még egy erős karácsonyi roham sem fogja egyenesbe hozni a kiskereskedelmi forgalom éves alakulását. Kozák Tamás, az OKSZ főtitkára szerint az árrésstopnak nincs jelentős hatása az élelmiszer-kereskedelem növekedésére, miközben az intézkedés jelentős károkat okoz az üzletláncoknak.

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×