eur:
407.18
usd:
385.18
bux:
79183.29
2024. november 18. hétfő Jenő
Nyitókép: BKV Zrt.

Itt a lehetőség az ingyenes buszozásra a fővárosban – képek

Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező, városi csuklós autóbuszát. A futurisztikus megjelenésű járművel október 8. és 16. között díjmentesen lehet utazni a 8E vonalán. A BKV az utasok tapasztalatait, véleményét is várja a tesztbuszról.

A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell egy környezetbarát, alacsony padlós, klimatizált, a legújabb elektromos mobilitási műszaki megoldásokat ötvöző, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt, abszolút XXI. századi jármű.

A városi autóbusz az elektromos akkumulátorok energiáját hidrogénmeghajtással kombinálja. Az egyhetes teszten a BKV az akkumulátoros- és a hidrogén üzemanyagcellás hajtás együttműködésének tulajdonságait, jellemzőit, valamint a hidrogén üzemanyag-tankolás technológiáját figyelheti meg - olvasható a vállalat közleményében.

A BKV stratégiai célja, hogy egy biztonságos, megbízható, fenntartható és versenyképes közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó társaság legyen. Ennek érdekében figyelemmel kíséri az autóbuszgyártás XXI. századi fejlesztéseit, és folyamatosan újítja meg gumikerekes járműflottáját.

Az elmúlt évtizedben 12-ről 61 százalékra emelkedett a klimatizált járművek aránya. Az autóbuszok átlagéletkora 2022. végére 10,7 évre csökkent, és teljes mértékben alacsony padlóssá vált. A járműflotta korszerűsítése továbbra is stratégiai feladat, ezért is monitorozza folyamatosan a piacot a BKV, és végez a mostanihoz hasonló teszteket - közli a társaság.

A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell típusú tesztbusszal október 8. és 16. között találkozhatnak az utasok a 8E vonalán reggel negyed 7 és este 11 óra között. 13 és 15 óra között azonban a jármű nem közlekedik, és október 9-én – tervezetten – nem áll forgalomba. A busz mozgása nyomon követhető lesz a BudapestGO alkalmazásban és a 8E járat közterületi kijelzővel ellátott megállóiban is.

A tesztbuszon díjmentesen lehet utazni - írják a közleményben.

A tesztbusz a gyártó (Daimler Buses) bemutatóbusza, így nem kifejezetten budapesti igények szerinti kivitelben készült. Mindazonáltal a BKV számít utasai véleményére is: például mennyire tartják kényelmesnek az üléseket vagy az ülések közötti folyosó méretét, elegendő mennyiségű kapaszkodó van-e buszon, de fontos szempont lehet az utazáskor tapasztalt komfortérzet, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is.

A tapasztalatokat a bkv@bkv.hu e-mail címen vagy a bemutatkozásról közölt Facebook-poszt alatt lehet megosztani. A BKV a saját tapasztalatai mellett az utasok véleményét is továbbítja a hazai márkaképviselet részére.

Az autóbusz egy hónapig közlekedik majd az ország több városában a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. koordinálásában. A mintaprojekt azt a célt szolgálja, hogy értékes, közvetlen tapasztalatokat szerezzen az Ügynökség is a csuklós hidrogénbuszok üzemeltetéséről, jobban megismerje a technológiában rejlő lehetőségeket és annak kihasználhatóságát a közösségi közlekedésben.

Fontos szempont az adatgyűjtés és ezeknek az adatoknak az összehasonlítása a Zöld Busz Programból származó üzemeltetési adatokkal. Az elemzések eredménye értékes összefüggéseket és új fejlődési irányokat tárhat fel - olvasható a közleményben.

BKV Zrt.
BKV Zrt.
Címlapról ajánljuk

Fordulat az ukránoknak adott nagy hatótávolságú rakétákkal kapcsolatban

Vasárnap jelent meg az értesülés, hogy Joe Biden amerikai elnök engedélyezte Ukrajnának a nagy hatótávolságú cirkálórakéták bevetését oroszországi célpontok ellen. Azóta számos hír érkezett, de az egyik kulcsfontosságú értesülést már korrigálták is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 18. 11:48
×
×
×
×