Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Budapesti Távhőszolgáltató Zrt. (Főtáv Zrt.) Észak-budai Fűtőművének távhő gerincvezetéke a III. kerületi Kunigunda utcában.A Főtáv Zrt. márciustól már nem ad gigajoule-onként átlagosan 200 forint kedvezményt a lakossági fogyasztóinak, valamint április 15-én lép hatályba az a törvény, ami szerint hatósági áras lesz a távhő.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Újabb rezsicsökkentés a láthatáron, 650 ezer ember örülhet majd

Új rendelettervezetet adott ki a kormány, amely módosítja a távhőszolgáltatásra vonatkozó árakat és támogatási rendszert.

A portfolio.hu idézi azt a rendelettervezetet, amely tovább csökkentené a távhő árát. Ez meglepő, hiszen ahogy erről az Infostarton is írtunk, inkább emelni kellene, hiszen 2014 óta nem változott az ára.

Mindenesetre az új elképzelés a költségvetés számára összesen 140 milliárd forinttal növelné csak az idei hiányt.

A lényeg, hogy az embereknek a tervek szerint a 2024. szeptember 30-án érvényes távhőszolgáltatási díjakhoz képest 3,3 százalékkal alacsonyabb díjat kellene majd fizetniük október 1-től.

Ez az árcsökkentés a legmagasabb hatósági árra vonatkozik, amelyet a jövőben sem lehet túllépni – derül ki az Energiaügyi Minisztérium most társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetéből.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×