Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Young smiling Latin woman using mobile phone in the airplane.
Nyitókép: MStudioImages/Getty Images

Nincs megállás: januártól új felárat vezetnek be a repülőkön

Csak így tudják fedezni az alternatív üzemanyagok magasabb költségét.

A Deutsche Lufthansa, Európa legnagyobb légitársasága jövőre járatonként akár 72 eurós felárat vezethet be, hogy fedezze a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez szükséges alternatív üzemanyagok növekvő költségeit – írja a Portfolio.

Az új illeték január elsejétől az Európai Unióból, az Egyesült Királyságból, Norvégiából és Svájcból indulló járatokra vonatkozik. A mértéke egy eurónál kezdődik, a pontos összeg az útvonaltól és a viteldíjtól függ.

Az AirPortal összegzése szerint a pótdíjat a jegy megvásárlásakor az alap viteldíjtól és az egyéb költségektől elkülönítve (Environmental Cost Surcharge néven) tüntetik fel a csoporthoz tartozó légitársaságok. A közleményben a Lufthansa-csoport kiemelte, hogy elkötelezett a fenntartható technológiákba való befektetés mellett, de hozzátette, hogy az ezzel járó többletköltségeket nem képes díjemelés nélkül fedezni.

Az uniós szabályozás előírja a légitársaságoknak, hogy 2025-től kezdődően legalább két százalékban fenntartható légi üzemanyagot használjanak. A Lufthansa közölte, hogy a költségeket nem tudja egyedül viselni.

A lap emlékeztet, hogy a rivális Air France–KLM már 2022-ben legfeljebb 24 eurós pótdíjat vezetett be a Franciaországból és Hollandiából induló járatokon.

Számos légitársaság, köztük a United Airlines, az EasyJet és maga a Lufthansa, amely a Swiss, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines tulajdonosa is, korábban önkéntes díjakat vezetett be a fenntartható üzemanyag vagy a szén-dioxid-kompenzáció költségeinek fedezésére.

Címlapról ajánljuk
Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari
2025, F1-évértékelő

Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari

A pesszimistább várakozásokat is alulmúlta az idei Forma–1-es szezonban a Ferrari: az olasz csapat szurkolóinak Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmével és Charles Leclerc néhány dobogós helyezésével kellett beérniük. Az olasz istálló a negyedik helyen zárta a konstruktőrök csatáját. Vámosi Péter, a Motorsportol.hu főszerkesztője azon sem lepődne meg, ha 2027-ben teljesen új pilótafelállással kísérletezne a a Ferrari.

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×