eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Megváltozott forgalmi rend a Szilágyi Erzsébet fasoron 2015. október 19-én, miután megkezdődött a munka a felújítás alatt álló Széll Kálmán tér jelzőlámpás csomópontjának középső részén. A Szilágyi Erzsébet fasor-Krisztina körút útvonalon a nagy csomópontban csak kétszer egy sávon haladhat a közúti forgalom, és ideiglenesen nem lehet a Szilágyi Erzsébet fasor felől a Margit körút, illetve a Dékán utca felé balra kanyarodni.
Nyitókép: MTI Fotó: Marjai János

Tovább öregedtek az autóink

Több mint 15 éves az átlagéletkora a hazai kocsiknak, zsugorodott az újautó-piac, és a használtakból is kevesebb kelt el tavaly, mint korábban.

A magyar autópiac negatív csúcsot döntött 2023-ban. Legalábbis az autók átlagéletkorának alakulása alapján. A június végén nyilvántartott több mint 4,1 millió személyautó átlagban 15,6 éves volt, ez pedig új rekordot jelent- írja a totalcar.hu.

Az átlagéletkor fokozatosan nőtt az elmúlt időszakban. A kétezres évek közepén alig több mint 10 év volt az átlagéletkor, 2015-ben már 13,7 évnél járt. A 15 éves határt 2021 végén lépte át a magyar flotta. Az autók drágulása miatt, és az infláció megugrása nyomán nőttek a kiadások, így a lakosság nagy része és sok cég is elhalasztotta a nagyobb beruházásokat.

A hitelből vagy lízingkonstrukció segítségével történő vásárlás sem jelentett kiutat, mivel pont az infláció miatt nagyon magasak voltak a kamatok.

A Datahouse számai szerint 2023 első tizenegy hónapjában kevesebb mint 100 ezer új autót helyeztek forgalomba, ez 4 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Ráadásul az uniós országok közül egyedül Magyarországon zsugorodott az újautó-piac. A használtautó-piactól sem igazán lehetett várni, hogy hozzájáruljon az átlagéletkor csökkenéséhez,

kevesebb mint 99 ezer használt autót helyeztek forgalomban a tavalyi év első tizenegy hónapjában,

szemben az egy évvel korábbi közel 119 ezres volumennel. A behozott használt autók 32 százaléka ráadásul idősebb volt 16 évnél, 34 százalékuk pedig 11-15 éves. Csak a fennmaradó 34 százalékba tartozó használt autók fiatalabbak 10 évnél.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×