eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Close up of mid-section of young Asian woman relaxing in cafe, shopping online using laptop and making mobile payment with credit card on hand. Lifestyle and technology. Comfortable and fast online shopping experience
Nyitókép: d3sign/Getty Images

Borús felhők az e-kereskedelemben az ünnepi időszak előtt

A szezon főpróbájának számító Black Friday időszakban a webáruházak 69 százaléka számolt be a vártnál alacsonyabb forgalomról, a karácsonyi időszakra pedig a hazai e-kereskedelem a tavalyinál 41 százalékkal kisebb forgalmat vár – ismertette az InfoRádióban Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője.

A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69 százalék) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. Bár ezek az adatok előrejelzést adhatnak arról, hogy mi várható a karácsonyi időszakban, Dévavári Dezső úgy véli, nem érdemes annyira messzemenő következtetéseket levonni a Black Friday-ból, mint a korábbi években.

A részleteket illetően az Olcsóbbat.hu vezetője ismertette, a kosárérték a múlt évihez hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be. Inkább a megrendelések száma csökkent – tette hozzá. A webáruházak nagyjából 35 százaléka számolt be arról, hogy tavalyhoz képest tudott növekedni, 20 százalékuk jelentős, 20 százalékot meghaladó mértékben.

A karácsonyi időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár – 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a 20 százalékot is. Növekedést az e-kereskedelmi cégek 32 százaléka vár, miközben 27 százalék a tavalyi szint ismétlődésére számít – derül ki az ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.

Dévavári Dezső emlékeztetett, miután egyre több webáruház van, egyre kisebb szelet jut egy-egy szereplőnek, de mindez nem azt jelenti, hogy akkor vissza fog esni a teljes hazai e-kereskedelem, hanem azt, hogy több szereplő között fog eloszlani ugyanaz a forgalom.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×