A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69 százalék) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. Bár ezek az adatok előrejelzést adhatnak arról, hogy mi várható a karácsonyi időszakban, Dévavári Dezső úgy véli, nem érdemes annyira messzemenő következtetéseket levonni a Black Friday-ból, mint a korábbi években.
A részleteket illetően az Olcsóbbat.hu vezetője ismertette, a kosárérték a múlt évihez hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be. Inkább a megrendelések száma csökkent – tette hozzá. A webáruházak nagyjából 35 százaléka számolt be arról, hogy tavalyhoz képest tudott növekedni, 20 százalékuk jelentős, 20 százalékot meghaladó mértékben.
A karácsonyi időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár – 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a 20 százalékot is. Növekedést az e-kereskedelmi cégek 32 százaléka vár, miközben 27 százalék a tavalyi szint ismétlődésére számít – derül ki az ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.
Dévavári Dezső emlékeztetett, miután egyre több webáruház van, egyre kisebb szelet jut egy-egy szereplőnek, de mindez nem azt jelenti, hogy akkor vissza fog esni a teljes hazai e-kereskedelem, hanem azt, hogy több szereplő között fog eloszlani ugyanaz a forgalom.