eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pexels

Egységes poggyászok - megreguláznák a fapados légitársaságokat

Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén állásfoglalást fogadott el, amiben a képviselők a légitársaságokra nézve kötelező, a kézipoggyászok méretére és az árára vonatkozó egységes előírásokat előíró uniós jogszabály elfogadását szorgalmazták – tájékozatott az uniós testület.

A kézfeltartással elfogadott állásfoglalásban az EP-képviselők mindenekelőtt a légitársaságok kézipoggyászra vonatkozó következetlen szabályok okozta kellemetlenségekre és kényelmetlenségekre hívták fel a figyelmet, ezért a légi utasok jogairól szóló uniós jogszabályok felülvizsgálatát sürgették.

Hangoztatták: a légitársaságok eltérő szabályozása a megengedett poggyászra vonatkozóan rejtett díjakat eredményez, és megnehezíti az árak összehasonlítását. Ha az utasok különböző légitársaságokat vesznek igénybe, vagy változtatniuk kell a terveiken, az ellentmondásos szabályok zavart okoznak. Hangsúlyozták továbbá, hogy a jelenlegi uniós légiközlekedési jogszabályok felülvizsgálata során az Európai Bizottságnak teljes mértékben végre kellene hajtania az Európai Unió Bíróságának vonatkozó ítéletét. Az uniós bíróság korábban megállapította, hogy

a légitársaságok nem számíthatnak fel felárat a kézipoggyászért, „feltéve, hogy az megfelel az észszerű követelményeknek súlya és méretei tekintetében, és megfelel az alkalmazandó biztonsági követelményeknek”.

Az állásfoglalás szerint az új jogszabályoknak más rejtett költségekkel is foglalkozniuk kellene, például az üléskiosztással kapcsolatos díjakkal.

Deutsch Tamás és Tóth Edina, a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselői – közleményükben –üdvözölték a kezdeményezést, hiszen, mint írták: a poggyászméret egységesítésén túl a szabályozás sürgetné az olyan megtévesztő reklámozás felszámolását is, amely rejtett poggyászdíjakat jelenthet a fogyasztók számára a jegy megvásárlásakor.

Tóth Edina hangsúlyozta, a súly- és méretszabványok jelentősen eltérhetnek a légitársaságok között, ami gyakran kellemetlen utazási élményeket, késéseket és esetenként vitákat okozhat az utasok és a légitársaság személyzete között. „A légitársaságok végső soron arra kényszerítik a fogyasztókat, hogy az ellentmondásos szabályaik miatt különböző méretű kézipoggyászokat halmozzanak fel otthonaikban” – fogalmazott.

Deutsch Tamás azt írta: „köztudott”, hogy a fapados légitársaságok úgy üzletelnek a jegyek árával, hogy a vásárlás végéig elrejtik a kézipoggyász szállításáért járó különdíjat.

A nem egyértelmű reklámozás ezért félrevezetheti a fogyasztókat,

akik azt hihetik, hogy a valóságosnál jobb ajánlatot kapnak. Véleménye szerint az is aggodalomra ad okot, hogy a keresőmotorok tisztességtelen előnyhöz juttathatják az ezeket a rendkívül alacsony viteldíjakat hirdető légitársaságokat.

„Itt az ideje, hogy az Európai Unió ideológiai viták és álmegoldások helyett a belső piac valódi problémáival és a fogyasztók hatékony védelmével foglalkozzon” – tették hozzá a közleményükben a fideszes politikusok.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×