Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

A magas ár drasztikus változásokat hoz a benzinkutakon

Kevesebbet tankolnak a magyar autósok, és egyszerre egyre kevesebbért.

A benzin átlagára jelenleg 647, míg a gázolajé 678 forint Magyarországon, az elmúlt időszakban folyamatosan emelkedtek az árak. Amennyiben nem lesz újabb kormányzati beavatkozás és a jövedéki adót is előzetesen tervezett mértékben emelik, január elsejétől 700 forint feletti árak jöhetnek.

Holoda Attila energetikai szakértő az ATV-n beszélt arról, hogy egyes benzinkutak forgalma 25-30 százalékkal csökkent, mert sokan már csökkentették az autóhasználatot. Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint a szokások is változtak: az autósok többször tankolnak kevesebb pénzért, ami azt jelenti, hogy sok olyan vásárló van, aki napi 1000, 2000, 5000 forintért tankol, vagyis csak annyit, amennyi az adott napra elegendő számára.

Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára a prémium üzemanyagok forgalmának visszaesésére mutatott rá. Ebben a szegmensben töredékére esett a forgalom a két-három évvel ezelőtti szintekhez képest, vagyis a magas üzemanyagárak különösen a prémium üzemanyagok piacára gyakorolnak kedvezőtlen hatást.

Az energiaárakat befolyásoló tényezőkről az alábbi beszélgetésben tudhat meg többet:

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×