Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
fotó: MÁV-START
Nyitókép: MÁV-START

Megvan, mikor és hova jönnek újabb MÁV-mozdonyok

Új, de bérelt mozdonyai lesznek a MÁV.nak.

Egy szaklap írta meg először még augusztusban, hogy a francia hátterű Akeim segítségével bővíti a MÁV-START a nemzetközi vontatási képességeit. A regionalbahn.hu egyértelműsítette, hogy Siemens EuroSprinter ES64U2 típusú mozdonyok érkeznek és az ilyenek típusú járművek 2002 és 2004 között épültek.

Ezt később a MÁV is tovább részletezte egy közleményben. Eszerint 15 darab

kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt mozdonyt bérel a MÁV-VOLÁN-csoport.

A mozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban.

A mozdonyok belföldön 160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.

A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett, V43-es típusú, 120 km/h-ás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, amely energiaköltség-megtakarítást is eredményez.

A regionalbahn.hu ehhez annyit tesz hozzá, hogy a járművekre a bérleti szerződést 10 éves időtartamra kötötték és utána megvásárlási opcióban is megállapodtak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×