Július hetedikén készült el az utolsó Fiesta, az autó, amelyet világszerte milliók vezetnek - írja a CNBC.
1976 óta 22 millió darab készült a típusból, ezeket 50 országban forgalmazták.
Az utolsó két gépjármű a modellből nem lesz megvásárolható: ezeket a Ford megtartja, és egy brit, illetve egy németországi gépjárműparkjában helyezi el.
"A Ford európai részlegénél átállunk az elektromos jövőre" - nyilatkozta az esemény kapcsán a Ford szóvivője.
"Ennek az átállásnak a részeként a Fiesta gyártása Kölnben július 7-én megszűnik, a kölni elektromos járműközpontban pedig új korszak kezdődik" - tették hozzá.
A modell gyártásának megszűnéséről tavaly adott ki közleményt a Ford, melynek tervei szerint 2026-ra minden járműve zéró emissziós lesz, 2030-ra pedig csak elektromos autókat adnak el Európában.
David Leggett, a GlobalData autóipari elemzője szerint "a piac Európában a kompakt SUV-k felé mozdult el".
"A Ford inkább a magasabb árrésű Pumát értékesítené: 2025-ben a Ford Focus is el fog tűnni Európából" - vélekedik a szakértő, aki szerint a modellkínálat racionalizálása mögötti indokok közt van az is, hogy többet kell beruházni az elektromos meghajtású modellekbe.
"A világjárványt követő globális félvezetőhiány is felgyorsította a tendenciát, mivel a gyártók a magasabb árrésű modelljeiknek adtak prioritást, az olyan kis autók viszont, mint a Fiesta, csekély árréssel értékesíthetők. Ha az eladási volumen visszaesik, ezek az autók fenntarthatatlanok" - mondta. Nem gondolja, hogy lett volna értelme beruházni egy ilyen modell megújítására: a Focushoz hasonlóan a Fiesta is eljutott addig, ameddig lehetősége volt eljutni.