Infostart.hu
eur:
400.09
usd:
341.38
bux:
99440.98
2025. július 9. szerda Lukrécia
Container ship in import export and business logistics, By crane, Trade Port, Shipping cargo to harbor, Aerial view from drone, International transportation, Business logistics concept
Nyitókép: Thatree Thitivongvaroon/Getty Images

Drágulást hozhat egy újabb szektor megadóztatása

A globális hajózási ágazatra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy foglalkozzon a klímavédelmi szempontokkal, így bevezessenek egyfajta éghajlatvédelmi hozzájárulást a szektorban. Mivel új adók bevezetése is felmerült, a szállítmányozási árak a jövőben jelentősen emelkedhetnek.

Egyre komolyabb viták folynak a tengeri szállítmányozás kapcsán arról, hogy a szektornak is többet kellene tennie az éghajlatvédelemért. Az IMO londoni – hétfőn kezdődő egyhetes – ülésén arról is vitát folytatnak majd, hogy a szennyező hajókra nemzetközi szén-dioxid-adót vetnének ki, és az ebből származó bevétel egy részét a sebezhető országok kaphatnák meg az éghajlattal kapcsolatos károkért – írja a Portfolio, idézve a Politicót.

A kártérítésre való összpontosítás kritikákat váltott ki, mivel egyesek szerint fennáll a veszélye, hogy háttérbe szorulnak a hajózás környezetbarátabbá tételére irányuló erőfeszítések.

Az IMO jelentős változásról dönthet, öt évvel az első éghajlati célok kitűzése után a szervezet várhatóan 2050-re nulla kibocsátási célt fogad el a találkozón. A kampányolók azonban azzal érvelnek, hogy a 2030-ra és 2040-re vonatkozó köztes célokra van szükség a szén-dioxid-mentesítéshez vezető folyamatosság biztosításához.

A találkozón a jövőbeli viták irányítására szolgáló átfogó elveket is megvitatják, beleértve egy lehetséges „a szennyező fizet” megközelítést is.

A kártérítésre való összpontosítás ellenére a szigetországok hangsúlyozzák, hogy továbbra is a dekarbonizációnak kell prioritást élveznie. (…) A cél egy olyan bevételi mechanizmus létrehozása, amelyet vissza lehet fektetni a hajózási ágazatba, hogy fenntartható megoldásokat találjanak. Végső soron az a cél, hogy 2050-re a hajózási ágazatban nulla kibocsátást érjenek el, és így megszűnjön az adókból származó bevételek generálásának szükségessége.

Azonban ahogy a koronavírus-válság alatt látszott, a szállítmányozási díjak emelkedése jelentős inflációs tényezővé válhat – jegyzi meg a gazdasági oldal.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Szigorúan tilos a fürdés a Balatonban

Másodfokú viharjelzés van érvényben a Balatonnál, ahol szerdán orkánerejű szél csapott le: Fonyódnál 116 kilométer per órás lökést is mértek. A hatóságok arra figyelmeztetnek, hogy ilyen időben tilos fürdeni a tóban – a vízpermet is komoly veszélyt jelent.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.09. szerda, 18:00
Kovács Erik
a Mathias Corvinus Collegium Klímapolitikai Intézet vezető kutatója
Támadásba lendülne az ukrán hadsereg, hatalmas katlan kezd kialakulni a Donbaszban – Ukrajnai háborús híreink szerdán

Támadásba lendülne az ukrán hadsereg, hatalmas katlan kezd kialakulni a Donbaszban – Ukrajnai háborús híreink szerdán

Az ukrán haderőnek azon kell dolgoznia, hogy visszaállítsa pozícióit Oroszország Belgorod és Kurszk megyéiben az „aktív védelem” jegyében – írta ki Facebook-oldalára Olekszandr Szirszkij, az ukrán haderő parancsnoka. Ukrajnának már csak egyetlen jelentős erődvárosa maradt Donyeck megyében, amely egyben a keleti védvonal utolsó bástyája is, Kosztjantinivka. Oroszország a félig-meddig bekerített nagyváros elfoglalására készül, míg Ukrajna egyre súlyosabb gondokkal néz szembe - számolt be helyszíni riportban a The New York Times. Az ukrajnai eseményeket a nyílt forráskódú (OSINT) adatok alapján a háború kezdete óta követő Ukraine Control Map tett közzé egy felvételt az elmúlt egy év eseményeiről Kosztjantinivka környékéről, ahol katlan kezd kialakulni. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×