eur:
393.29
usd:
364.25
bux:
72076.8
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Nyitókép: Getty Images/ David Lees

Óriási üzletet üthet nyélbe a Mol, megvan az Európai Bizottság engedélye

Az EU összefonódás-ellenőrzési rendelete alapján feltételekhez kötve jóváhagyta az EB, hogy a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. felvásárolja az OMV Slovenija szlovén olajipari vállalatot.

A brüsszeli közlemény szerint a jóváhagyás feltétele, hogy a Mol csoport elad a szlovén vállalat birtokában levő töltőállomásokból 39-et a Shell csoport számára.

A döntést megelőző piaci vizsgálatot követően az Európai Bizottság aggályait fogalmazta meg amiatt, hogy az ügylet az eredetileg bejelentett formában korlátozná a versenyt az üzemanyagok kiskereskedelmi értékesítése területén Szlovéniában. Az ügylet következtében a meghatározó kiskereskedelmi üzemanyag-forgalmazók száma háromról kettőre csökkenne Szlovéniában, egy olyan piacon, ahol a piacra lépésnek és a terjeszkedésnek jelentős akadályai vannak - írták.

Tekintettel arra, hogy az összefonódó felek jelenleg Szlovénia számos területén szoros versenyben állnak egymással, valamint hogy a Szlovéniában első számú Petrol kiskereskedelmi üzemanyag-forgalmazó cégen kívül a többi versenytárs lényegesen kisebb, az ügylettel megszűnne a Mol és a Petrol tekintetében jelenleg fennálló fő versenykényszer. Emellett jelentősen csökkenne a verseny a szlovéniai, nem autópályák melletti üzemanyagtöltő állomások magánszemélyek részére történő üzemanyagértékesítésének piacán, tekintettel arra, hogy a Mol és az OMV Slovenija nagyon szoros versenytársak. Növekedne továbbá az üzemanyagok kiskereskedelmi piacán a Mol és a Petrol közötti összehangolt magatartás valószínűsége - mutattak rá.

Az Európai Bizottság versenyjogi aggályainak eloszlatása érdekében a Mol felajánlotta, hogy a Shell csoportnak elad egy 39 szlovéniai üzemanyagtöltő állomásból álló országos kiskereskedelmi hálózatot, amely jelenleg a Mol, illetve az OMV Slovenija üzemanyagtöltőállomás-hálózatának része.

A Shell jelenleg kilenc töltőállomásból álló hálózatot üzemeltet Szlovéniában, amelyek közül nyolc tehergépjárművekre specializálódott.

"Ezek a kötelezettségvállalások teljes mértékben eloszlatják az Európai Bizottság által azonosított versenyjogi aggályokat" - fogalmaztak az uniós közleményben.

A javasolt kötelezettségvállalások piaci tesztje során

az ügyfelektől és a versenytársaktól kapott visszajelzések megerősítették az uniós bizottság azon álláspontját, hogy az elidegenítésre szánt eszközök életképes üzleti lehetőségnek minősülnek,

amely lehetővé tenné a Shell számára, hogy ténylegesen versenyezzen az összefonódással létrejött vállalkozással.

Az Európai Bizottság ezért arra a következtetésre jutott, hogy a kötelezettségvállalásokkal módosított tervezett ügylet a továbbiakban nem vet fel versenyjogi aggályokat. A határozat feltétele a kötelezettségvállalások teljes körű teljesítése.

Címlapról ajánljuk
Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Történelmi vereség - erre van a legnagyobb esély a csütörtöki brit választásokon. Pedig néhány évvel ezelőtt még a Munkáspárt szenvedett hosszú évekre kiható vereséget; csak hát jött a brexit, a Covid, a háború és az energiaválság, a Munksápárt pedig talpra állt, míg a kormánypárt cserélgette a kormányfőket. Az InfoRádió Gálik Zoltánt kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Digitalizáció és AI a követeléskezelésben: mik a veszélyek, mik a lehetőségek?

Digitalizáció és AI a követeléskezelésben: mik a veszélyek, mik a lehetőségek?

A Portfolio és EOS közös szervezésű követeléskezelési konferenciáján kilencedik alkalommal is a követeléskezelési trendek, a hatékonyságnövelés és a fejlődés irányait keressük vezető szakértők segítségével. 2024. szeptember 18-án a fókusz a kintlévőség-kezelésben alkalmazott mesterséges intelligencia és friss digitális megoldások jogi- technológiai- és pénzügyi aspektusain lesz.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 4. 14:57
×
×
×
×