eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Bevásárlókocsi egy londoni ABC-áruházban 2022. augusztus 17-én. Nagy-Britanniában az infláció elérte a 10,1 százalékot, az utóbbi 40 év legmagasabb szintjét. A brit jegybank recesszióra figyelmeztet, miközben a megélhetési költségek, azon belül elsősorban az élelmiszerárak emelkedése felfelé hajtja az inflációt, és az a Bank of England előrejelzése szerint az év végére 13 százalékra nő az országban.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Csökkentik áraikat a magyar élelmiszerboltok

A beszállítókkal egyeztetve több termék árát mérsékelték a kiskereskedelmi láncok.

A beszállítókkal folytatott tárgyalások eredményeként több árucikk, főként tejtermékek, azon belül is sajtok és vajak árát mérsékelték a kiskereskedelmi láncok, amelyek egyúttal a saját márkás termékek megnövekedett forgalmáról és a fogyasztók tudatosabb vásárlási szokásairól is beszámoltak az MTI érdeklődésére.

A Lidl Magyarország közölte, az áruházlánc beszállítói partnereivel történt hosszú tárgyalások, valamint a piaci változások teszik lehetővé, hogy további termékei árát csökkenti az idén januári hasonló lépést követően.

A közlemény idézte Tőzsér Juditot, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetőjét, aki elmondta: január elsejével közel 200 termék fogyasztói árát mérsékelték, ez a kör most újabb 100 árucikkel bővül, amelyek döntő többsége tejtermék.

A Spar Magyarország arról számolt be, hogy a saját márkás termékeinek forgalmi részaránya értékben 25 százalékról, 30 százalék körülire nőtt az elmúlt hónapokban. Ugyanakkor a szeszesitalok, a zöldségek, a gyümölcsök, a bio termékek és a friss húsok eladása hónapok óta csökkenő tendenciát mutat, a Spar szerint a vevők nagyon meggondolják, hogy mit, mekkora mennyiségben és mennyiért vesznek.

A cég arra törekszik, hogy versenyképes árakat biztosítson a fogyasztóknak, célkitűzése, hogy a KSH által közölt inflációs érték alatt legyen az áremelkedés a Spar üzleteiben - tették hozzá.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. tapasztalatai szerint is egyre többen és egyre gyakrabban választják az alacsonyabb árú, azonban minőségben kiváló saját márkás árucikkeket, amelyek értékesítése hónapról hónapra nő.

Az MTI kérdésére közölték:

a Tesco az idén január óta több mint 2000 termék árát csökkentette, átlagosan 9,5 százalékkal.

Az Aldi Magyarország jelezte, az alapvető élelmiszereknél továbbra is jelentős a kereslet, míg a ruhanemű, a non-food termékek iránt mérsékelt az érdeklődés.

A vállalat február elején alacsonyabb beszerzési árakat ért el, ezért 20 százalékkal csökkentette a legnépszerűbb vajtermékei árait, márciusban pedig 20-23 százalékkal olcsóbban kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. Januártól az Aldi több mint 100 termék árát vitte lejjebb.

A CBA Kereskedelmi Kft. szintén azt közölte, hogy a saját márkás és az akciós termékek forgalma a korábbi időszakhoz képest jelentősen emelkedett.

Arra is kitértek, hogy jelentős mértékű árcsökkentést hajtottak végre a trappista sajtoknál és a vajaknál, így a CBA és a Príma üzletekben több mint 20 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak. Minderre azért volt lehetőség, mert a beszállítók mérsékelték az átadói áraikat, az áruházlánc pedig a kapott engedményt teljesen továbbadta a vásárlóknak.

A CBA hangsúlyozta: amennyiben újabb termékkörök beszerzési ára csökken, akkor az abból fakadó árelőnyt teljes egészében érvényesítik a polci áraikban is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 23. 11:40
2024. november 23. 07:45
×
×
×
×