eur:
387.46
usd:
357.03
bux:
68349.79
2024. május 17. péntek Paszkál
Road rollers building the new asphalt road
Nyitókép: i-Stockr/Getty Images

Koncessziós autópályák: itt épülnek majd az új szakaszok

A társaság a következő 11 évben 538 kilométeren felújítja a meglévő útpályát, és megépít további 272 kilométer új gyorsforgalmi utat, 273 kilométer hosszan pedig új sávokkal bővíti a már megépült hálózatot.

Szeptember elsején csaknem 1240 kilométer már meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását vette át a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A társasághoz a koncessziós szerződés értelmében a következő útszakaszok kerültek: az M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, M15, M25, M3, M4, M30, M35, M44, M70, M85 és M86 teljes területe, M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza.

A magyar állammal kötött szerződésben a társaság azt is vállalta, hogy a 35 éves koncessziós időszakon belül a következő 11 évben fejlesztéseket hajt végre. Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, 538 kilométernyi szakaszt kell "szintre hozni", ezt azt jelenti, hogy egyforma minőségűnek kell lenniük az útburkolatoknak, a forgalomtechnikai eszközöknek és a tábláknak.

"Ezen idő alatt építünk majd 272 kilométer új gyorsforgalmi utat és lesz 273 kilométer hosszan olyan útszakasz, ahol újabb sávokkal bővítjük majd a már meglévőket" – árulta el a kommunikációs igazgató. Ezek közé tartozik:

  • az M1-es Budapest is Győr közötti szakasza
  • az M7-es Budapest és Szabadbattyán közötti része
  • az M3-as Nagytarcsától Gyöngyösig

Ezeken a szakaszokon a jövőben 2+3 forgalmi sávon lehet majd közlekedni.

A koncessziós társasághoz kerülnek olyan újonnan épülő szakaszok is, amelyeket még az állam kezdett el kivitelezni, ezeket az állam befejezi, és utána ezek üzemeltetése kerül majd a céghez, és lesznek olyan útszakaszok, amelyeket már a koncessziós társaság épít. Az új szakaszok lesznek:

  • az M0-st tehermentesítő M81-M8-as autópálya, ami Komáromtól tart Székesfehérvár érintésével egészen Dunaújvárosig, majd onnan Kecskemét északi részéig
  • az M4-es Kisújszállás és Berettyóújfalu között 61 kilométeren
  • az M3-ason Vásárosnamény és Beregdaróc között 31 kilométeren.

Szimicsku László kiemelte, az autópályák tulajdonjoga a magyar államnál marad, a társaság csak az üzemeltetés, a fenntartás és a fejlesztés feladatait kapta meg. Emellett szintén az állam határozza majd meg a jövőben az autópálya-használati díjat, a matricák árát, és ezek beszedését is a magyar állam folytatja.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Eltelt öt év - ez lett az USA nagy Huawei-szankciójából

Öt évvel ezelőtt kapta a kínai Huawei fennállásának addigi legnagyobb pofonját az Amerikai Egyesült Államok akkori elnökétől, és felkerült a Washington szerint nemzetbiztonsági kockázatot jelentő cégek, személyek, államok listájára. Ezzel az USA lényegében elvágta a Huaweit az amerikai technológiától. De most jött a meglepetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.17. péntek, 18:00
Sándor Ildikó
néprajzkutató, a Hagyományok Háza Közművelődési és tudományos szakcsoport vezetője
Idén felpöröghet a naperőmű piac, mutatjuk mi hajtja az ágazatot

Idén felpöröghet a naperőmű piac, mutatjuk mi hajtja az ágazatot

Magyarországon 2 gigawatt potenciálisan értékesíthető, már termelő naperőművi kapacitás épült fel az elmúlt években. További 1 gigawatt még megépítendő, de a tervezése és engedélyezése már olyan fázisban tart, ami már így is piacképessé (ready to build) teszi a projekteket. Az erőművek mérete szerint a piac elaprózódott, ám a tulajdoni arányok miatt további koncentráció nem várható. Ennek ellenére a napelemparkok piaca felfutás előtt áll - írja elemzésében Szőlősi Ferenc a KPMG Corporate Finance Advisory üzletágának igazgatója és Börözc Artúr Zoltán, a tanácsadócég Energy & Utilities üzletágának igazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×